טבע מוכרת נכסים ופעילויות של אקטביס בכ-600 מיליון ליש"ט

תמכור נכסים בבריטניה ובאירלנד לחברת-בת של Intas ■ המכירה היא חלק מההתחייבויות במסגרת האישור הרגולטורי לרכישת אקטביס ■ העסקה צפויה להיסגר במהלך שלושת החודשים הקרובים

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

טבע הודיעה כי הסכימה למכור נכסים ופעילויות של אקטביס ג'נריקס בבריטניה ובאירלנד ל- Accord Healthcare Limited (חברה בת של Intas Pharmaceuticals Ltd) עבור 603 מיליון ליש"ט, בכפוף לאישור סופי של המועצה האירופית.

מכירת נכסים מסוימים של אקטביס ג'נריקס בבריטניה ובאירלנד היתה חלק מהתחייבות אשר הגישה טבע במסגרת הליך האישור הרגולטורי כחלק מבחינת רכישת אקטביס ג'נריקס על ידי טבע, מוקדם יותר השנה. המכירה תכלול פורטפוליו של תרופות גנריות וכן מפעל ייצור בברנסטייפל, אנגליה. טבע תשמור אצלה מספר מוצרים גנריים לא חופפים של אקטביס, וכן תרופות מקור ומוצרים ללא מרשם אשר התווספו לפעילות הקיימת של טבע.

"מכירה זו הינה הצלחה עבור טבע שכן היא משיגה את דרישות המכירה שהציבה המועצה האירופית, והכל בכפוף לאישור סופי, והשיגה מחיר טוב עבור הנכסים. באמצעות הנכסים שטבע תשמר בידה, בנתה טבע פעילות חזקה אף יותר בבריטניה ובאירלנד," אמר סיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל קבוצת הגנריקה הגלובלית בטבע. "טבע היא הספקית המובילה של תרופות לשירות הבריאות הלאומי בבריטניה, והוספת נכסי אקטביס אשר יישארו בידינו מחזקת את יכולתנו להיות הבחירה המועדפת במדינות אלו תוך שימור תחרות חזקה ובריאה בשוק תחרותי."

העסקה צפויה להיסגר במהלך שלושת החודשים הבאים.