חיל הים השתלט על המשט לעזה: "הספינה בדרך לנמל אשדוד"

13 פעילות פרו-פלסטיניות יצאו מאיטליה לכיוון רצועת עזה במחאה על הסגר שמטילה ישראל על הרצועה ■ פעילה במשט: "לא מעוניינות בעימות אלים עם צה"ל" ■ קצין בכיר: "האירוע הזה מאחורינו"

חיילי צהל חיל הים בחופי עזה משתלט על מפגינים / צלם: רויטרס
חיילי צהל חיל הים בחופי עזה משתלט על מפגינים / צלם: רויטרס

מארגני המשט לרצועת עזה דיווחו היום (ד') כי חיל הים הישראלי השתלט על הספינה "זייתונה" והחל להוביל אותה לעבר נמל אשדוד. זאת, לאחר שבשעה 16:58 (שעון ישראל) אבד הקשר עם 13 הנשים שעל סיפון הספינה, במסגרת משט המחאה לרצועת עזה, וכי "ההערכה היא כי כוחות הכיבוש הישראליים החלו במתקפה". זאת, כשעה לאחר שחודש הקשר הטלפוני עם הפעילות בעקבות קטיעה של כשעתיים וחצי.

ברשת אל-ג'זירה ובכמה כלי תקשורת פלסטיניים דווח על פעילות של צה"ל נגד הספינה, ופורסם תיעוד של כלי שיט של חיל הים שיצאו מנמל אשדוד כביכול לעבר "זייתונה". ככל הנראה הספינה טרם נכנסה למים הטריטוריאליים של רצועת עזה. מיקומה האחרון שנמסר היה במרחק של כ-75 קילומטרים מהחוף.

קצין בכיר בצה"ל אישר כי המשט נעצר במרחק של 35 מייל מהחוף, במים בינלאומיים. "הפעולה התבצעה ללא התנגדות וללא אלימות" הוסיף. "הספינה עושה את דרכה לנמל אשדוד. האירוע הזה מאחורינו". הקצין הוסיף כי מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, היה בחדר הפיקוד בים.