ליברמן במסר לחמאס: "כל ירי מעזה ייענה בתגובה עוצמתית"

לאחר שיגורי הרקטות הבהיר שר הביטחון כי ההנהגה רואה בחמאס אחראי לנעשה ברצועה, גם אם גופים אחרים לוקחים אחריות לירי ■ "אין בכוונתנו ליזום מהלך צבאי, אך לא נסבול שום ירי ושום פרובוקציה"

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ה') למתיחות בדרום, בעקבות שיגורן של רקטות מרצועת עזה במהלך השבוע, שאחת מהן התפוצצה היום בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול והשנייה אתמול בשכונת מגורים בשדרות.

"אנו הנהגה אחראית ושקולה. אין אנו מחפשים הרפתקאות, ואף אחד לא דוחף להסלמה מול חמאס ברצועת עזה - אך אנחנו נחושים להגן על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ובנקודה הזאת לא תהיה שום פשרה. כל ירי מרצועת עזה לשטח הריבוני של מדינת ישראל ייענה בתגובה עוצמתית", אמר בטקס קצינים ונגדים מצטיינים שנערך בבית הפלמ"ח בתל-אביב.

"חמאס הוא השולט ברצועה ביד רמה וכשהוא רוצה להשיג משהו או למנוע משהו, הוא יודע לעשות זאת. אז גם בנושא של הסוררים למיניהם - שישתדלו יותר", אמר, אך הבהיר: "אני חוזר ואומר, אין בכוונתנו ליזום שום מהלך צבאי. בד בבד, לא נסבול שום ירי, שום פרובוקציה, מצד מאן דהו, נגד אזרחי מדינת ישראל, או פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. לא ירי ולא משט".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה היום כי לאחר השיגור, תקף צה"ל בארטילריה את מחנה הפליטים מרזי שבמרכז הרצועה. לפני הירי, נשמעה התרעת "צבע אדום" באזור המועצה האזורית אשכול.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר: "איננו מוכנים לחזור לשגרת ירי בעוטף עזה. אנו סומכים על הדרג המדיני ועל כוחות הביטחון שיפעלו ככל שיידרש על מנת לשמור על השקט והביטחון של התושבים. אנו עומדים בקשר עם גורמי הביטחון ולא קיבלנו שינוי בהנחיות ההתגוננות, וממשיכים בשגרת חיינו".