יאיר סרוסי: "יציבות מערכת הבנקאות היא אינטרס לאומי"

יו"ר בנק הפועלים בביקורת מרומזת על הרגולציה הישראלית: "רבים מהגורמים עימם נפגשתי תהו על כמה מן הצעדים הרגולטורים והחקיקתיים שננקטו ע"י קובעי המדיניות הכלכלית, אשר לא בהכרח מחזקים את יציבות המערכות הפיננסיות והבנקאיות"

יאיר סרוסי / צילום: סיון פרג`
יאיר סרוסי / צילום: סיון פרג`

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים אמר בכנס של קרן המטבע הבינלאומית כי "אחד הלקחים הבולטים מן הזעזועים בעשור האחרון הוא שיציבות מערכת הבנקאות היא אינטרס לאומי ממעלה ראשונה, היא מביאה תועלת רבה למשק, ומשגה הוא להתייחס ליציבות זו כמובנת מאליה. לאור זאת, רבים מהגורמים עימם נפגשתי הביעו תהיה על כמה מן הצעדים הרגולטורים והחקיקתיים שננקטו על-ידי קובעי המדיניות הכלכלית בישראל, אשר לא בהכרח מחזקים את יציבות המערכות הפיננסיות והבנקאיות. המסר ששמעתי מבני-שיחי בנושאי רגולציה וחקיקה הוא כי רצוי שישראל תפעל להגברת תחושת הוודאות של המשקיעים והיזמים, כדי לחזק את היציבות ולהאיץ את קצב הצמיחה".

במהלך הכנס הוענק לבנק הפועלים פרס "הבנק הטוב ביותר בישראל "על-ידי נציגי המגזין היוקרתי "Global Finance". זוהי השנה החמישית ברציפות שבנק הפועלים זוכה בתואר "הבנק הטוב ביותר בישראל".

מנכ"ל פועלים , אריק פינטו, אמר "אנו נמשיך ליישם אסטרטגיה ארוכת טווח המבוססת על מקצוענות, מצוינות וחדשנות ונדגיש בכל הזדמנות את היותנו בנק אנושי, אישי וטכנולוגי",הוסיף פינטו. "נמשיך להיות גורם מרכזי ומוביל במוקדי הפעילות העיקריים והחשובים במשק, כגון השקעות בתשתיות, הצריכה הפרטית ושוק הנדל"ן והמשכנתאות, הטכנולוגיה, העסקים הקטנים והבינוניים, המגזר השלישי וכו', תוך הדגשת החדשנות בבנק בעידן המהפכה הדיגיטלית. נפעל גם להמשך צמיחה בינלאומית ממוקדת, שתתבסס על זיהוי אזורים ויעדים בעלי פוטנציאל רווחיות יציב וארוך-טווח".