יו"ר ועדת הביקורת של קק"ל במכתב חריף ליו"ר הקרן

השופט בדימוס אורי שטרוזמן ליו"ר דני עטר על רקע העימות עם ועד העובדים בעניין רישום השעות הנוספות שלהם: "קיוויתי שתתמוך במאבק לקבל דיווחי אמת"

לקראת הדיון מחר בדירקטוריון קרן קיימת לישראל (קק"ל) בנוגע להכרזה על אי אמון במנכ"ל הקרן, מאיר שפיגלר, שלח בסוף השבוע השופט בדימוס אורי שטרוזמן, יו"ר ועדת הביקורת של קק"ל, מכתב חריף ליו"ר דני עטר, ובו דרישה כי עטר יעניק גיבוי לשפיגלר במאבקו מול ועד העובדים, הדורש את פיטוריו. שטרוזמן כותב כי "לא היה סולח לעצמו על שתיקתו" בעניין.

מנכ"ל קק"ל נמצא בשבועות האחרונים בעיצומו של מאבק מר מול ועד עובדי קק"ל, בעקבות החלטת ההנהלה לשכור חברה חיצונית שתבדוק את דיווחי השעות של העובדים ותאתר דיווחים כוזבים. לפני כשבועיים אף זומן שפיגלר לוועדת הביקורת להציג את עמדתו, ובסיכום הישיבה הודיעה הוועדה כי "החליטה על מתן גיבוי מלא למנכ"ל בפעולותיו".

יחד עם זאת, כאמור, לאסיפת דירקטוריון קק"ל שתתכנס מחר נוסף ברגע האחרון סעיף הדן בהבעת אי אמון בשפיגלר בעקבות צעדיו.

בעקבות זאת, ולאחר שוועדת הביקורת נפגשה גם עם יו"ר קק"ל עטר, כתב לו שטרוזמן כי "קיוויתי שתפתח את דבריך באמירה חד משמעית על תמיכתך במאבק המנכ"ל לקבלת דיווחי אמת של העובדים על שעות הנוכחות בעבודה באמצעות כל האפשרויות הטכנולוגיות, ועל נקיטת כל האמצעיים המשמעתיים וגם המשטרתיים לביעור דיווחי השקר וכמובן, כמתבקש מכך, תמיכה מוחלטת באיסוף הראיות נגד החשודים במצגי השווא על שעות עבודתם (והשעות הנוספות והיקרות הנכללות בהן) והניסיונות - כנראה המוצלחים - לקבלת כספי קק"ל במרמה. אך תקוותי נכזבה".

שטרוזמן מגלה לראשונה שעטר, שעד כה לא מסר בפומבי את עמדתו בסוגיה, החליט באופן מלא לעמוד לצד ועד העובדים: "הבעת דעה, וחזרת והבעת אותה, שהמעקב אחרי העובדים הוא פעולה אגרסיבית הפוגעת בכבודם, שלא תיתן לה יד, ושהדרך לביעור התופעה היא בדיון עם נציגיהם, בהסברה לעובדים על חומרת מעשיהם וכדומה, כאילו אלה המדווחים בסופו של יום, או בסופו של חודש אינם יודעים את הפסול במעשיהם".

שטרוזמן מציין כי עמדתו של עטר חריפה אף מזו של ישראל גולדשטיין, יו"ר ועד העובדים, "שלא פסל את האפשרות של איסוף הראיות באמצעות מעקבים, אלא מחה על הפגיעה בכבודו ובמעמדו של ועד העובדים והפרת הסכם העבודה".

לדברי השופט בדימוס, הפסיקה בישראל איננה אוסרת על מעקבים כאלה.

"לא נותר לי אלא לקוות", מסיים שטרוזמן, "שתבין את המשמעות הקשה בעיני הציבור מפטורי המנכ"ל על רקע פעילותו נגד הדיווחים השקריים בקק"ל ופעילות ועד העובדים לסלוקו, במקום להביע עמדה נחרצת לחובת כל עובד שחטא או יחטא".