לאומי קארד תנפיק כרטיס אשראי משותף עם ההסתדרות

מחזיקי הכרטיס המשותף עם מועדון "ביחד בשבילך" יוכלו לקבל הלוואות בריבית נמוכה מההלוואות בחברות כרטיסי האשראי, העומדות על 8% בממוצע

רון פאינרו / צילום: בני גמזו לטובה
רון פאינרו / צילום: בני גמזו לטובה

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד זכתה במכרז להנפקת כרטיסי האשראי לחברי ההסתדרות, ומדצמבר הקרוב תוכל להנפיק ל-700 אלף חברי ההסתדרות כרטיס אשראי המשותף עם מועדון ההטבות של ההסתדרות "ביחד בשבילך", שהושק בתחילת השנה וחברים בו 150 אלף איש.

במסגרת המכרז להנפקת הכרטיס, שהתמודדו בו שלוש חברות כרטיסי האשראי, הציגה ההסתדרות, בראשות אבי ניסנקורן, כמה תנאים לשיתוף-פעולה עם החברות. אחד מהם היה מתן פטור מלא וקבוע מדמי השימוש בכרטיס. תנאי נוסף היה שחברת כרטיסי האשראי תעמיד הלוואות בתנאים מועדפים. נזכיר שההלוואות של חברות כרטיסי האשראי ניתנות בריבית גבוהה למדי, כ-8% בממוצע, ופעמים רבות היא אף מגיעה לרמה דו-ספרתית. במועדון "ביחד בשבילך" ההלוואות אמורות להינתן בריבית נמוכה מזה באופן משמעותי, אך ככל הידוע הן יינתנו בהיקף מוגבל.

מחזיקי הכרטיס יקבלו הנחות בכ-2,000 בתי עסק, והכרטיס אמור להציע גם מעין תוכנית חיסכון, שבמסגרתה יוכל הלקוח לחסוך את הכספים שהצטברו לו בהנחות שקיבל.

שיתוף-הפעולה הזה הוא המהלך המרכזי הראשון שמוביל המנכ"ל החדש של לאומי קארד, רון פאינרו. נראה שבלאומי קארד הסכימו להתגמש בתנאים ולהעניק לדוגמה פטור מלא מדמי כרטיס לאור הפוטנציאל שהם רואים במועדון הזה, הנחשב אחד האחרונים שעוד נותרו. כאמור, ישנם כיום כ-700 אלף חברי הסתדרות, וההערכות הן שהפוטנציאל הוא שכ-200 אלף מתוכם יבחרו להנפיק כרטיס אשראי כזה.

לאור השינויים הצפויים בשוק כרטיסי האשראי בעקבות המלצות ועדת שטרום, נראה שתחום כרטיסי האשראי המונפקים בשיתוף עם בנקים ייפגע. מבחינת חברות כרטיסי האשראי, מנוע הצמיחה הוא במועדונים החוץ-בנקאיים, ולכן לאומי קארד השקיעה משאבים כדי לזכות במכרז. עם זאת, ניסיון העבר מראה שהמועדונים הגדולים הם אלו המונפקים עם רשת שיווק, כגון הכרטיס של ישראכרט וסופר פארם או זה של לאומי קארד ושופרסל. כרטיסי אשראי המתבססים על קבוצת באוכלוסייה תפסו פחות תאוצה. השאלה היא אם ההטבות שיהיו בכרטיס אשראי החדש של ההסתדרות יהיו מספיק חזקות כדי לצבור די לקוחות, שגם ישתמשו בכרטיס בהיקף נרחב.