ננו דיימנשן תפצל תחום הדפסת תלת-ממד של חומרים ביולוגיים

ההחלטה התקבלה לאחר שכמה חברות הראו לאחרונה התעניינות בטכנולוגיה של החברה בתחום הביולוגי

מדפסת תלת ממד של החברה / צילום: ננו דיימנשן
מדפסת תלת ממד של החברה / צילום: ננו דיימנשן

חברת ננו דיימנשן, הפועלת בתחום של מדפסות תלת-ממד, מפצלת את פעילותה בתחום הדפסת חומרים ביולוגיים לחברה חדשה. בחברה מציינים כי בתקופה האחרונה הראו כמה חברות התעניינות בטכנולוגיה של ננו דיימנשן  בתחום הדפסת חומרים ביולוגיים, ולכן הוחלט בדירקטוריון החברה לאשר את פיצול הפעילות הזו לתוך חברה חדשה.

בעקבות מספר ניסויים מוצלחים, החברה החדשה מתכננת להאיץ את פעילות המחקר והפיתוח בתחום זה. כפי שדיווחה החברה בעבר, ההון הקיים של ננו דיימנשן לא ישמש לפעילות הדפסת החומרים הביולוגיים.

במאי הודיעה החברה על הוכחת היתכנות מוצלחת להדפסת תלת-ממד של דיו ביולוגי המכיל תאי גזע. הניסוי הדגים את הפוטנציאל להדפסת רקמות שמקורן בתאי גזע חיים. בתהליך נעשה שימוש במדפסת תלת-ממד בטכנולוגיית הזרקת הדיו שפיתחה ננו דיימנשן. אנליסטים המסקרים את התחום מעריכים כי שוק הדפסת תלת-ממד של חומרים ביולוגיים יצמח בעשור הקרוב משוק של כ-480 מיליון דולר בשנת 2014, לכ-6 מיליארד דולר בשנת 2024.

לפני כשבועיים השלימה ננו דיימנשן הנפקה בארה"ב וגייסה כ-12 מיליון דולר ברוטו. החברה הנפיקה 1.85 מיליון ADS - איגרות מעקב אחרי מניה הנסחרת בבורסה זרה - במחיר של 6.5 דולרים לכל ADS, כשכל ADS מייצגת 5 מניות רגילות של ננו דיימנשן (הנסחרות בתל-אביב). החברה ציינה כי תשתמש בתמורה מההנפקה למימון פעילויות המכירה והשיווק של מדפסות החברה, הקמת תשתית ייצור מסחרית, הוצאות ייצור, מחקר ופיתוח, וכן רכישות אפשריות ומטרות כלליות נוספות.

ננו דיימנשן מפתחת מדפסות תלת-ממד שמיועדות לשוק האב-טיפוס של מעגלים מודפסים (PCB). החברה נכנסה לבורסה בתל-אביב כשמוזגה ב-2014 לשלד הבורסאי ZBI, ומאז מנייתה זינקה ביותר מ-300% לשווי חברה של 260 מיליון שקל.

במחצית הראשונה של השנה לא היו לחברה הכנסות, והיא רשמה הפסד תפעולי של 3.3 מיליון דולר והפסד נקי של 3.4 מיליון דולר. ננו דיימנשן מצפה לרשום הכנסות ראשונות ברבעון הרביעי, לאחר שסיפקה מדפסת ראשונה ללקוח בטא ושותף עסקי שלה, Fathom.