באפט נגד טראמפ: גורו ההשקעות מגיב לדברי המועמד בעימות

יו"ר ברקשייר הת'אווי מגיב לטענות טראמפ, שאמר כי באפט זכה להקלות מס אדירות ■ המיליארדר מנברסקה חשף את הגיל בו החל לשלם מס, הצהיר כי הוא מוכן לפרסם את החזרי המס שלו ותקף את המועמד הרפובליקני

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

המיליארדר וגורו ההשקעות האמריקאי, וורן באפט, הגיב היום להתקפות עליו מצידו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ.

טראמפ, שמתמודד עם האשמות בנוגע לכך שדיווח על הפסד של 916 מיליון דולר בשנת המס 1995, טען בעימות שהתקיים אמש כי באפט נהנה מהקלות מס אדירות.

בתגובה, באפט הכריז כי טראמפ "לא ראה את החזרי המס שלו", וכי שילם מס הכנסה בכל שנה מאז 1944 - כשהיה בן 13 (באותה שנה, לדברי באפט, היה חייב במס של 7 דולר בלבד). באפט המשיך והתייחס לסירובו של טראמפ לפרסם את החזרי המס שקיבל בטענה שהם תחת ביקורת, ואמר כי הוא עצמו מצוי תחת ביקורת ולמרות זאת - אין לו בעיה לפרסם את כל המידע הקשור לתשלומי המסים שלו.

 

יש לציין כי גורמים רבים בארה"ב טוענים כי המקור לסירובו של טראמפ לפרסם את החזרי המס הוא בסיכון כי יחשפו שימוש של טראמפ בפרצות מס, ניגודי עניינים בניהול עסקיו ותרומות בסכומים פחותים מאלו שבהם נקב בעבר. באפט רמז לכך באומרו כי "לטראמפ לא אמורה להיות בעיה לפרסם את החזרי המס. לפחות לא בעיה חוקית".

באפט, 86, מחזיק בהון מוערך של כ-65 מיליארד דולר, והצביע בעבר על כך שמערכת המיסוי בארה"ב מוטה לטובת בעלי האמצעים. באפט ידוע גם כתומך של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילארי קלינטון.