נעילה מעורבת בבורסות אסיה; מניית סמסונג צנחה 8%

מחירי הנפט זינקו אמש ב-3% ל-51-53 דולר לחבית; היום הם נחלשים ■ בורסת יפן הובילה את העליות, הונג קונג ירדה ■ סמסונג הגיבה בשלילה לסאגת מכשירי הנוט 7 המתלקחים

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת על רקע הזינוק במחירי הנפט לשיא של שנה אמש, כשהבורסה ביפן הובילה את המגמה החיובית לאחר שאתמול היתה סגורה לרגל חג מקומי. בורסת הונג קונג חזרה אף היא לפעילות היום לאחר שאתמול היתה סגורה, והיא ירדה במסחר במזרח. החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים היום לאחר שאמש ננעל המסחר בארה"ב בעליות.

 

בוול סטריט המדדים סגרו אמש בעליות של עד 0.7%, יום אחרי העימות הפוליטי הגדול בין הילארי קלינטון לדונלד טראמפ. מחירי הנפז זינקו אמש עד 3% לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הקפיץ את מחירי הזהב השחור כשאמר כי רוסיה מוכנה להיות צד בהסכם שיוביל להקפאת התפוקה.

בנוסף, שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פאליח, אמר כי ארגון אופ"ק צריך להבטיח לא לקצץ יותר מדי בתפוקה כדי לא לזעזע את שוק הנפט. באותה נשימה הוא הביע אופטימיות בכל הנוגע לאפשרות שיצואניות הנפט יגיעו להסכם שיוביל להגבלת התפוקה בכנס של אופ"ק בנובמבר.

היום מחירי הנפט שבו לרדת במסחר, אך הם עדיין נסחרים ברמות שיא של שנה - 51-53 דולר לחביות נפט מסוג WTI וברנט בהתאמה.

"יש סנטימנט של חזרה לסיכונים בשווקים", אמר אלכס פורבר, אנליסט ב-CMC Markets. לגבי העימות הוא הוסיף, כי בשווקים יש סברה כי דונלד טראמפ נחלש לאחר העימות עם קלינטון וזה מעודד את המשקיעים שחוששים למדיניות הכלכלית של ארה"ב.

מניות האנרגיה האסייתיות הובילות את העליות בבורסות, בעוד שהתחזקות הדולר הקפיצה את היצואניות הגדולות שהכנסותיהן בדולרים. הדולר מתחזק בכ-0.3% מול הין היפני וב-0.6% מול המטבע הקוריאני. המטבע האמריקני מתחזק על רקע ציפיות להעלאת ריבית בארה"ב בדצמבר.

מניית סמסונג אלקטרוניקס צנחה במסחר בקוריאה, על רקע סאגת מכשירי הנוט 7 המתלקחים. החברה קראה הלילה לבעלי הסמארטפונים החדשים ברחבי העולם לכבות את המכשיר מיד מחשש להתלקחות, גם אם מדובר במכשיר החלופי שניתן להם לאחר הריקול ל-2.5 מיליון המכשירים המקוריים שנקנו, שגם בהם היתה סכנת התלקחות. אתמול דווח כי סמסונג עצרה גם את ייצור הסמארטפון החדש וחזרה לשולחן התכנון. החברה הודיעה על הפסקת מכירת מכשירי הטלפון החכם בכל העולם וביקשה מהלקוחות לעצור את השימוש בו. סמסונג גם הודיעה למשווקים שלה בעולם להפסיק למכור את המכשיר לאחר דיווחים על התלקחויות גם במכשירים שהוחלפו.