חשד לטרור בארה"ב: תלמיד טיסה ירדני ריסק מטוס קל במכוון

הטייס שהיה עמו נפצע באורח אנוש ■ מחקירה ראשונית של המינהל הלאומי לבטיחות תעבורתית של ארה"ב (NTSB) עולה כי ההתרסקות בקונטיקט הייתה "מעשה מכוון" ■ ה-FBI מובילה את חקירת המקרה ובודקת קשר לטרור

אזרח ירדני נהרג אתמול (ג') בהתרסקות מטוס קל בקונטיקט, ארה"ב, והטייס שהיה עמו נפצע באורח אנוש. מחקירה ראשונית של המינהל הלאומי לבטיחות תעבורתית של ארצות-הברית (NTSB) עולה כי ההתרסקות הייתה "מעשה מכוון". ובהודעה רשמית נמסר הערב כי הבולשת הפרדלית האמריקאית (FBI) מובילה את חקירת המקרה, וכי נבדק קשר לטרור.

ראשת עיריית איסט הרטפורד מרשה לקלרק מסרה כי הטייס, שתושאל בבית החולים ברדיג'פורט, הבהיר כי ההתרסקות לא הייתה תאונה. בעיתון המקומי "הרטפורד קורנט" דווח כי ההרוג, תלמיד טיס, התווכח עם הטייס לפני ההתרסקות ואמר כי הוא לא רוצה להטיס עוד את המטוס, שמצויד בשתי מערכות הגאים. עוד דווח כי חיפוש ראשוני בביתו של ההרוג לא העלה ראיות לכוונות לפיגוע טרור.

ההרוג זוהה בעיתון האמריקאי "ניו-יורק טיימס" בשם פראס פרייטח, בן 28, שהגיע לארצות-הברית בשנת 2012 עם אשרה ללימוד טיסה. מפקד המשטרה המקומית, סקוט סנסום, מסר כי ההתרסקות אירעה בסמוך למפעל של חברת המנועים "Pratt&Whitney", שהוגדרה על-ידי סנסום "תשתית קריטית". עם זאת, לא ידוע על כוונות ספציפיות לפגוע במפעל.