אירופה ננעלה בירידות שערים; יוניליוור ירדה בכ-3.5%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים ■ העודף המסחרי של סין ירד בספטמבר ל-278 מיליארד דולר ■ מניית סמסונג עלתה ביותר מ-1% לאחר שהודיעה על הפסקת ייצור הנוט 7 וחתכה את תחזית הרווח שלה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות ניכרות במדדים המובילים. זאת על רקע מסחר שלילי בוול סטריט ופרסום פרוטוקולי הפד.

 

אתמול פורסמו פרוטוקלי הפדרל ריזרב לישיבת הריבית של ספטמבר שבה הריבית לא עלתה. מהפרוטוקולים עולה כי חברי הפד ציינו כי "העלאת ריבית בארה"ב תידרש ממש בקרוב", ומצד שני מספר חברים הביעו דאגה כי העלאת ריבית בתקופה בה שוק העבודה לא בתעסוקה מלאה, עלולה לדחוף את המשק למיתון.

הנפט  המשיך להיסחר בתנודתיות לאחר שקרטל אופ"ק הודיע אתמול כי התפוקה שלו בספטמבר עלתה לשיא של 8 שנים, זאת חרף העובדה שהארגון מתכנן לקצץ בתפוקה כדי להוביל ליציבות במחירים. דבר נוסף המעודד את התנודתיות הוא פרסום נתון מלאי הנפט בארה"ב, שעומד על עלייה של 4.9 מיליון חביות בשבוע החולף, כאשר הצפי עמד על גידול של 400 אלף חביות בלבד. בשבוע הקודם נרשמה ירידה של 3 מיליון חביות. 

מניות יוניליוור  נסחרה בירידות למרות שענקית המזון דיווחה על עלייה של 3.2% במכירות ברבעון השלישי. הסנטימנט השלילי במניות החברה מגיע לאחר שענקית הקמעונאות הבריטית טסקו  הורידה ממדפיה מספר מוצרים של יוניליוור מאחר והאחרונה העלתה את מחיריהם.

נתון סחר חלש בסין

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט אתמול ונתוני סחר חלשים שפורסמו הלילה בסין. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות.

 

בסין פורסמו נתוני המאזן המסחרי שהצביעו על ירידה של 5.6% ביצוא בספטמבר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. באוגוסט היצוא בסין טיפס בכ-6% בעוד היבוא ירד ב-2.2% בשיעור שנתי. העודף המסחרי של סין ירד בספטמבר ל-278 מיליארד דולר, לעומת 346 מיליארד דולר באוגוסט.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר את הריבית על כנה ברמה של 1.25%, זה החודש הרביעי ברציפות. זאת בצל החשש מפני החוב הגואה של משקי הבית. על רקע ההחלטה, הוון, המטבע הקוריאני, נחלש מול הדולר ונסחר סביב 1,127 וון לדולר.

מניית סמסונג   נסחרה בעליות למרות שהודיעה אתמול רשמית על הפסקת הייצור והשיווק של מכשיר הדגל שלה, הגלקסי נוט 7, בשל תקלה חמורה שגורמת לו לעלות באש. בצל הריקול הענק עליו הכריזה החברה, יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית הודיעה כי היא חותכת את תחזית הרווח התפעולי שלה לרבעון השלישי ב-33% ל-5.2 טריליון וון (4.66 מיליארד דולר).