4 נשים נגד דונלד טראמפ: כפה עצמו עלינו לפני 3 עשורים

התקשורת האמריקאית מפרסמת עדויות של נשים הטוענות למעשים מגונים לכאורה מצד טראמפ ■ אף אחת מהנשים לא דיווחה לרשויות על המעשים ■ טראמפ מכחיש: "רדיפה פוליטית"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

דונלד טראמפ מוצא את עצמו מסתחרר במערבולת שככל הנראה יתקשה מאוד להיחלץ ממנה. כמה ימים בלבד לאחר שהמועמד הרפובליקאי טען כי התבטאויותיו בקלטת הסקס המפורסמת שלו הן "רק דיבורים במלתחת גברים", וכי הוא מעולם לא עשה בפועל מה שהגה פיו, מפרסמת התקשורת האמריקאית עדויות של נשים רבות שמכריזות: טראמפ עשה גם עשה במרוצת השנים, ואנו היינו הקורבנות שלו. רוב הנשים דיברו און דה רקורד והסכימו לפרסם את שמותיהן ואת תצלומיהן.

טראמפ מכחיש את כל הטענות, ולפנות בוקר (ה') הודיע המטה שלו כי המיליארדר עומד להגיש תביעת דיבה נגד "ניו-יורק טיימס", שפרסם האשמות של שתי נשים, שלפיהן המועמד הרפובליקאי כפה עצמו עליהן במפתיע לפני 3 עשורים. בינתיים לא ברור אם יוגשו תביעות דיבה נגד כלי תקשורת נוספים, ובהם "פאלם ביץ' פוסט", אתר "באזפיד" ורשת NBC, שפרסמו אמש האשמות של נשים אחרות.

מראיונות טלוויזיוניים עם חלק המתלוננות עולה כי חמתן בערה בהן לאחר שטראמפ הכריז, בעימות השני שלו עם הילארי קלינטון ביום ראשון, כי "אין אדם שמכבד נשים יותר ממנו", וכי הוא מעולם לא עשה מה שייחס לעצמו בקלטת.

אחת מהנשים, ג'סיקה לידס, עתה בת 74, אמרה ל"טיימס" כי ב-1980, בהיותה בת 38, היא מצאה את עצמה ישובה ליד טראמפ במחלקה הראשונה בטיסה לניו-יורק (אז לא היו לטראמפ מטוסים פרטיים). היא לא הכירה אותו אז. לדבריה, הוא הציג עצמו בנימוס ושאל האם היא נשואה. לידס השיבה כי היא גרושה. לטענתה, לאחר שהוגשה ארוחה, הורמה המשענת שמפרידה בין שני המושבים, ולפתע החל טראמפ למשש את שדיה. אחר-כך הוא ניסה לדחוף את ידיו אל מתחת לחצאיתה. "ידיו היו בכל מקום, כמו זרועות של תמנון", היא סיפרה. לידס עזבה, לדבריה, את מושבה בשאט-נפש ועברה למושב אחר במחלקת תיירים.

אשה אחרת, רייצ'ל קרוקס, הייתה פקידת קבלה בת 22 בחברת נדל"ן שמשרדה היה במגדל טראמפ, כאשר ראתה את המיליארדר ליד אחת המעליות בגורד השחקים. היא הציגה את עצמה לפניו, לדבריה, והשניים לחצו ידיים, אך לוענתה טראמפ לא הרפה והחל לנשק אותה על לחייה ואחר-כך "ישירות על פי".

"כעסתי מאוד, מפני שהוא עשה לי זאת רק מפני שהייתי כל-כך לא חשובה בעיניו", אמרה קרוקס.

אף אחת מהנשים לא דיווחה לרשויות על מעשי טראמפ, אך שכנה של לידס וכן החבר של קרוקס אז ואחותה אמרו ל"טיימס" כי השתייים סיפרו להם, בהתאמה, מה שטראמפ עולל להן זמן קצר אחרי התקריות. השתיים אמרו כי הן תומכות בקלינטון במסע הבחירות הנוכחי בארה"ב. 

טראמפ הביע זעם בראיון ל"טיימס" שבו התבקש להגיב על טענות שתי הנשים. "זה אף פעם לא התרחש", הוא אמר לכתבת שדיברה אתו. "אני לא עושה דברים כאלה. הכול דיבורים של גברים במלתחה. את יצור אנושי מגעיל".

בהודעה נפרדת, האשים מטה טראמפ את "ניו-יורק טיימס" ב"רצח אופי" של המיליארדר וטען כי מתנהלת נגדו "מתקפה פוליטית".

החבר לשעבר של קרוקס, קלינט הקנברג, נזכר מה אירע לאחר שחברתו חזרה הביתה אחרי ההיתקלות בטראמפ. "שאלתי אותה איך עבר היום, והיא החלה לבכות בהיסטריות", הוא סיפר. "אחר-כך, כשנרגעה, דנו מה לעשות. אני חושב שמה שהרגיז אותה אפילו יותר מהנשיקה עצמה הייתה התחושה שהיא לא יכולה לעשות שום דבר לאדם במעמדו של טראמפ. היא הייתה בת 22. היא הייתה מזכירה. זו הייתה העבודה הראשונה שלה אחרי הלימודים באוניברסיטה. אני זוכר שהיא אמרה: 'אני לא יכולה לעשות שום דבר לאיש הזה, מפני שהוא דונלד טראמפ'".

כמעט במקביל, פרסם אמש העיתון "פאלם ביץ' פוסט" את סיפורה של מינדי מגילווריי, בת 36. היא טענה כי ב-2003, בהיותה בת 23 היא שהתה כמה שעות במאר-א-לאגו, מעון מפואר של טראמפ במיאמי, כעוזרת לצלם באירוע שבו הופיע הזמר ריי צ'רלס.

"לפתע הרגשתי שמישהו חופן את אחוריי", היא סיפרה. "תחילה חשבתי שאולי היה זה תיק המצלמה של הצלם. הסתובבתי, ושם ניצב דונלד. הוא הפנה את מבטו במהירות... הייתי מוכת הלם... הוא נגע לי כמעט באמצע התחת. אני זוכרת שחשבתי: לעשות רעש או לסתום את הפה? בחרתי לסתום את הפה". באותה עת טראמפ כבר היה נשוי למלניה.

וכאילו לא די בכך, אתר "באזפיד" פרסם אמש את סיפורן של 4 נשים שהשתתפו בתחרות "מיס נעורים אמריקה" (Miss Teen USA) ב-1997. הן סיפרו כי טראמפ נכנס לחדרי ההלבשה של המתחרות, חלקן בנות 15, בעת שהן החליפו בגדים, לקראת העלייה על הבמה, מבלי לדפוק על הדלת ומבלי להודיע על בואו.

"אני זוכרת ששמתי על עצמי משהו במהירות, כשאני אומרת לעצמי, 'אלוהים, יש גבר בחדר'", סיפרה אחת מהמתחרות, מאריה בילאדו. לדבריה, הפליט טראמפ: "אל תדאגו, ליידי'ס. כבר ראיתי הכול לפני כן".

3 מתחרות אחרות אישרו זאת. 11 משתתפות אמרו כי הן אינן זוכרות מקרה כזה. טראמפ היה הבעלים של תחרות "מיס נעורים" ושל תחרויות מלכות יופי אחרות.

בראיון לשוק-ג'וק האווארד סטרן בתחילת שנות ה-2000, סיפר טראמפ במפורש כי הוא נהג להיכנס לחדרי ההלבשה של מתחרות בתחרויות מלכות היופי שבבעלותו; ובקלטת הסקס שלו, שנחשפה ב"וושינגטון פוסט" בסוף השבוע שעבר, אמר טראמפ כי הוא "נמשך אוטומטית" לנשים יפות, ו"אני פשוט מתחיל לנשק אותן. זה כמו מגנט. רק נשיקה. אני אפילו לא מחכה". והוא הוסיף: "כשאתה כוכב, הן נותנות לך. אתה יכול לעשות כל דבר... אפילו לתפוס אותן בכ...".