בליץ הרכישות נמשך: פרוטרום רוכשת חברה מברזיל ב-1.6 מ' ד'

רכשה את חברת נרדי ארומה הברזילאית, המתמחה בטעמים ומיצויים טבעיים לתחום המשקאות ■ זו הרכישה הרביעית באמריקה הלטינית והשביעית מתחילת השנה

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

חברת פרוטרום  , הפועלת בתחום של ייצור תמציות וחומרי גלם לתעשיית המזון והמשקאות, ממשיכה בבליץ הרכישות ומדווחת היום (ה') על רכישה שביעית בשנת 2016. פרוטרום רוכשת את חברת נרדי ארומה הברזילאית, המתמחה בטעמים ומיצויים טבעיים לתחום המשקאות תמורת כ-1.6 מיליון דולר מההון העצמי של החברה.

נרדי נוסדה בשנת 1971, יש לה אתר ייצור בקרבת העיר סאו-פאולו ובסמיכות לאתר הייצור של פרוטרום בברזיל. לנרדי 14 עובדים והיא מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של טעמים ומיצויים טבעיים מצמחים ברזילאיים מסורתיים המיועדים לשוק המשקאות האלכוהוליים ולשוק המשקאות המוגזים.

לחברה עשרות לקוחות ותיקים לרבות חברות משקאות ברזילאיות מובילות. מכירות נרדי ב-12 החודשים המסתיימים באוגוסט 2016 הסתכמו בכ-1.5 מיליון דולר.

זו לא הרכישה הראשונה של פרוטרום באמריקה הלטינית. ב-2012 רכשה פרוטרום את חברת מילנר הברזילאית, ב-2013 רכשה את חברת ארומה בגואטמלה, ובשנת 2014 רכשה פרוטרום את חטיבת הטעמים והצבעים הטבעיים למזון של חברת מונטנה הפרואנית. 

שוק המשקאות הברזילאי הינו שוק המשקאות השישי בגודלו בעולם והוא נאמד בלמעלה מ-110 מיליארד דולר נכון לשנת 2015 והינו בעל קצב צמיחה שנתי חזוי של כ-6% במונחי מטבע מקומי. שוק המשקאות האלכוהוליים מהווה כ-55% מסך שוק המשקאות הברזילאי ומוערך בכ-60 מיליארד דולר נכון לשנת 2015 והינו בעל קצב צמיחה חזוי של כ-6.7% במונחי מטבע מקומי, ושוק המשקאות שאינם אלכוהוליים מוערך בכ-50 מיליארד דולר נכון לשנת 2015 והינו בעל קצב צמיחה חזוי שנתי של כ-5%.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל קבוצת פרוטרום, "רכישת נרדי ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של קבוצת פרוטרום ואת מימוש חזונה. זוהי רכישה המבססת את נוכחותה של פרוטרום בברזיל ומאפשרת הרחבת סל הפתרונות שלנו בברזיל בשוק המשקאות המשמעותי והצומח. בנוסף, אנו רואים פוטנציאל משמעותי להרחבת פעילות נרדי גם מחוץ לברזיל, תוך שילובם בסל הפתרונות הרחב של פרוטרום לתחום המשקאות. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".