פיתוח חדש: שליטה במכשירים אלקטרונים בעזרת קעקוע זמני

חוקרים מאוניברסיטת MIT פיתחו קעקועים אלקטרוניים חדשים וזולים שמאפשרים לכל משתמש להפוך את עורו למשטח מגע לכל דבר ■ כך זה עובד

חוקרים מאוניברסיטת MIT פיתחו קעקועים אלקטרוניים חדשים וזולים שמאפשרים למשתמש להפוך את עורו למשטח מגע השולט במכשירים אלקטרוניים.

הקעקועים החדשניים עשויים משכבות של חומרים פשוטים: יריעת פלסטיק דקיקה מסוג ויניל, חומר דבק, נייר קעקועים דק ועלי זהב המשמשים כמוליכים. השכבות נערמות זו על זו, ולאחר מכן נחתכת צורת הקעקוע הסופית באמצעות שבלונה. שיטת הייצור הנוכחית של הקעקוע המכונה Duo Skin מאפשרת להפיק כמויות גדולות שלו באמצעות ייצור המוני או באופן ידני.

המשתמש מצמיד את הקעקוע לעורו ומרטיב אותו במעט מים על מנת שיידבק לעור. מרגע זה ואילך, הקעקוע מוכן לפעולה.

קבוצת החוקרים הדגימה שלושה שימושים שונים לממשקים אלה. הראשון הוא שימוש בקעקוע כמשטח מגע המאפשר למשתמש לשלוט במכשירים אלקטרוניים באמצעות החלקת האצבעות עליו. השני הוא כמכשיר פלט, המשנה צבע ואור בהתאם לטמפרטורת הגוף של המשתמש והשלישי כהתקן תקשורת אלחוטי מסוג NFC המסוגל לשדר למכשירים נוספים כגון סמארטפונים וטאבלטים.

לפי הערכות החוקרים, קעקוע טיפוסי בגודל של שלושה על ארבעה ס"מ עם NFC אמור לעלות פחות מ-2.5 דולר, ועל פי החזון שלהם ה-Duo Skin יהפוך לעור שני המשתלב עם העור האמיתי שלנו, כך לא ניתן יהיה לראותו.