איך יכולות מניות כריית זהב לעלות ב-100% בשנה?

רבים מאלה שקנו מניות כריית זהב בסוף השנה שעברה כבר הכפילו ויותר את כספם ■ ממש עכשיו נראה שאנו מקבלים הזדמנות נוספת, ללא סיכון רב, לקנות מניות של חברות כריית זהב

מכרה זהב באפריקה / צילום: רויטרס
מכרה זהב באפריקה / צילום: רויטרס

בעולם ההשקעות יש פרספקטיבה רחבה על הערך של זהב ומניות של חברות כרייה. ישנם אלה שרבים מגדירים אותם כ"מטורפי זהב", שאומרים שצריך לקנות את המתכת הצהובה עם כל סנט שיש לנו, ולא חשוב מה המחיר. הם מאמינים באופן בסיסי שהמערכת הפיננסית שאנחנו מכירים הולכת לקרוס מחר, והם יישארו האחרונים לעמוד על הרגליים, כי הם היו חכמים מספיק כדי לקנות זהב.

מהעבר השני ישנם משקיעים כמו וורן באפט, שלא רואים שום תועלת בהשקעה בזהב. "את הזהב כורים מהאדמה באפריקה, או איזשהו מקום אחר. אחר כך מתיכים אותו, חופרים עוד בור, קוברים אותו שוב ומשלמים לאנשים להסתובב ולשמור עליו. אין לו שימוש. כל מי שמתבונן עלינו מהמאדים בטח מגרד את ראשו בהשתאות", אמר פעם הגורו מאומהה.

וישנם אלה מאיתנו שרואים את הזהב כמו כל שוק אחר, ורוצים לעשות ממנו כסף בצורה יעילה וזהירה. אנחנו לא רואים את שוק הזהב בשחור ולבן כפי שמטורפי הזהב או וורן באפט רואים. אנחנו מכירים בכך שיש תקופות מתאימות לקניית זהב, ותקופות מתאימות למכירה שלו.

לכן, בספטמבר 2011 הערכנו במדויק שזה הזמן למכור אותו, ובסוף 2015 ותחילת 2016 הערכנו במדויק שזה הזמן לקנות זהב. רבים מאלה שקנו מניות כריית זהב, כאשר הצענו לעשות זאת בסוף השנה שעברה, כבר הכפילו ויותר את כספם.

ממש כעת, אני מאמין שאנחנו מקבלים עוד הזמנות בלי סיכון רב לקנות מניות של חברות כריית זהב, ולהכפיל בפוטנציה את ההשקעה שלנו בשנה הקרובה.

אני משתמש בתעודת הסל VanEck Vectors Gold Miners (GDX) כגרף מייצג של שוק המניות הספציפי הזה. ההתרוממות מרמת השפל שלו מוקדם יותר השנה נתפסת אצלי כגל הראשון בשלב הראשון של שוק שורי. זה אומר שהנסיגה האחרונה בגרף יכולה להיות מסווגת כגל השני. רמת התמיכה או היעד של הגלים השניים הללו היא בדרך כלל 0.5 עד 0.618 משיא הגאות של השלב הראשון. זה אומר שהירידה תסתיים באזור 19.8-22.1 דולר של תעודת GDX.

כל עוד רמת התמיכה הזו תחזיק מעמד, אני מצפה לגל השלישי שיעלה אותנו לפחות לרמה של 51 דולר ב-GDX בשנה הבאה, עם פוטנציאל להמשיך אפילו לקראת 60 דולר.

כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, אנחנו עוסקים בהסתברויות בשוק, ולא בוודאויות. לכן, המבחן הראשון שהשוק חייב לעבור הוא להישאר מעל רמת התמיכה של 19.8 דולר בשבוע-שבועיים הקרובים. פריצה של רמת התמיכה כלפי מטה תנמיך משמעותית את הסתברות לעלייה שאני מצפה לה.

אם רמת התמיכה הזו תישמר, ותתחדש העלייה שתפרוץ את רמת ההתנגדות הגבוהה שהושגה באוגוסט, ההסתברות לכך שהגרף יעלה ל-50 דולר ואולי יותר תהיה גבוהה. לכן, במקום להאמין בוודאויות, אני מציע שתיגשו לשוק מפרספקטיבה של הסתברויות, כדי שתוכלו לקבל את החלטות ההשקעה הנכונות כשתראו איך השוק מגיב בחודשיים הבאים, ולא חשוב לאיזה כיוון הוא ינוע.

*** כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2016

GDX
 GDX