נעילה חיובית בבורסות אירופה; עליות במגזרי הכרייה והבנקאות

נעילה חיובית בבורסות אסיה; מגמה חיובית בניו יורק ■ סגן יו"ר הפד סטנלי פישר: "הריבית הנמוכה עלולה לסכן את כלכלת ארה"ב" ■ הנפט נסחר בעליות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים בהמשך לסגירה חיובית בבורסות אסיה. הנפט נסחר בעליות לאחר שאתמול ירד מתחת ל-50 דולר לחבית. המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל במגמה חיובית. 

 

המשקיעים בעולם מתמקדים כעת בנתוני המאקרו, מחירי הנפט ועונת הדוחות לרבעון השלישי. סיטיבנק ובנק אוף אמריקה דיווחה בימים האחרונים על תוצאות טובות מהצפי. 

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר מכין את הקרקע להעלאת ריבית. אתמול נאם פישר בכנס כלכלי בניו-יורק והזהיר מפני ההשלכות המסוכנות של ריבית אפסית לאורך זמן. פישר טען כי מדיניות הריבית האפסית עלולה לפגוע בכלכלת ארה"ב ולחולל מיתון עמוק. הוא הוסיף עוד כי סביבת הריבית האפסית חושפת את הכלכלה הגלובלית ובעיקר את מערכת הבנקאות לסיכונים מהותיים. נזכיר כי החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-64% להעלאת ריבית בדצמבר.

הנפט נסחר היום בעליות של כ-0.7% כאשר הברנט נסחר סביב 51.9 דולר לחבית. הסוחרים ממתינים בדריכות לכנס השנתי של קרטל הנפט אופ"ק בנובמבר כדי לראות האם יצואניות הנפט הגדולות יגיעו להסכמות רחבות בנוגע לקיצוץ התפוקה.

חברות הכרייה גלנקור , ריו טינטו  ו-BHP Billiton  ריכזו עניין על רקע העלייה במחירי הכסף והזהב. גם מניות הבנקים עולות על רקע שורות דוחות חיוביים של הבנקים הגדולים בארה"ב.

סקטור ההימורים והגיימיניג המשיך לבלוט במסחר באסיה. זאת לאחר שאתמול הרשויות בסין עצרו 18 מעובדי חברת Crown Resorts , ביניהם סגן נשיא החברה שעמד בראש חטיבת ה-VIP שלה. 

הין היפני התחזק מול הדולר ומניות הרכב במדינה נחלשו. נציין את טויוטה, הונדה וניסאן.