נעילה חיובית בוול סטריט; נטפליקס זינקה, טבע עלתה

מחיר הנפט עלה ליותר מ-50 דולר ■ נטפליקס פרסמה דוחות טובים מהצפוי ונסקה ב-19% ■ טבע נסחרה בעליות למרות עצירת הניסוי המשותף עם ריג'נרון ■ מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.3%

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה חיובית, לאחר שורת דוחות רבעוניים חיוביים ברובם שפורסמו היום ואתמול. בורסות אסיה ננעלו בעליות שערים, ובאירופה המסחר נסגר במגמה חיובית.

 

סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר, נאם אמש. פישר התייחס לנושא הריבית הנמוכה העולמית, ותרם להגברת ההערכות כי בפגישתם שתערך בדצמבר, לאחר הבחירות בארה"ב, יחליטו חברי הפד על העלאת הריבית. 

בין היתר אמר בנאומו כי הותרת הריבית הנמוכה על כנה חושפת את הכלכלה העולמית לזעזועים רבים שיכולים לגרום למיתון. בשל כך, הבנק המרכזי ממשיך להוות נקודה כבדת משקל בקרב המשקיעים, בעוד החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-64% להעלאת ריבית בדצמבר.

מנהל קרנות הגידור דיוויד טפר, מייסד חברת Appaloosa Management, סבור כי "תלוי בתוצאות הבחירות, השווקים יכולים לנוע בכיוונים שונים". הוא מעריך כי יש לנקוט במשנה זהירות לאור ההערכות לתנודתיות של השוק, אולם טרם הגיעה העת לפתוח פוזיציה דובית על השוק.

מניית בנק אוף אמריקה  המשיכה לרכז עניין בעקבות הדוחות הטובים שפרסם הבנק אמש, בהמשך לשורה של דוחות חיוביים שפורסמו ע"י הבנקים הגדולים בארה"ב בשבוע החולף.

IBM   פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון החולף, שעלו על תחזיות האנליסטים, אולם מנייתה ירדה היום במסחר.

מניית טבע  נסחרה בסנטימנט חיובי, לאחר שאמש הודיע ה-FDA כי הוא משהה ניסוי משותף של החברה עם ריג'נרון לבדיקת תרופה לטיפול בכאבי גב כרוניים.

נטפליקס  זינקה על רקע פרסום דוחות רבעוניים מעולים, בהם הציגה גדילה מואצת בכמות המנויים לשירות, וכן רשמה רווח של 12 סנט למניה, כפול מתחזיות האנליסטים המוקדמות.

הנפט  נסחר היום בעליות כאשר שוב חצה את רף 50 הדולר לחבית. בנובמבר ייערך הכנס השנתי של אופ"ק, ולאחר הדיווחים על הסכמות שהושגו בין יצואניות הנפט הגדולות בנוגע להקפאת תפוקת הנפט מהמפגש שנערך חודש שעבר באלג'יריה, כולם נושאים עיניים לראות האם אכן תחתמנה ההסכמות.

בגזרת המאקרו, פורסם מדד המחירים לצרכן, אשר עמד בצפי שחזה עלייה של 0.3%. כמו כן פורסם גם מדד הליבה, בניכוי מחירי המזון והאנרגיה, אשר רשם עלייה נמוכה מהציפיות של 0.1%. בחודש ספטמבר נרשמה עלייה של 0.3%, כאשר הצפי עמד על 0.2%. 

אינטל , יאהו , בלאקרוק  ו-גולדמן זאקס  ריכזו עניין על רקע פרסום הדוחות הכספיים שלהן, אשר הראו תוצאות מעורבות. ג'ונסון אנד ג'ונסון  הציגה דוחות טובים מהצפוי. 

גם דומינוס פיצה, הרלי דייווידסון, UnitedHealth Group ,Intuitive Surgical Surgical, Navient, פיליפ מוריס  ו-Comerica פרסמו את הדוחות הרבעוניים שלהם.