מטומי "בוחנת חלופות אסטרטגיות"; מינתה את RBC ליועץ פיננסי

מטומי: הדירקטוריון החליט כי יהיה ראוי להעריך את כל האפשרויות העומדות בפני החברה כדי למקסם את הערך לבעלי המניות

אילן שילוח / צילום: תמר מצפי
אילן שילוח / צילום: תמר מצפי

חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי החליטה למנות את RBC קפיטל מרקטס ליועץ פיננסי לחברה במטרה לבחון חלופות אסטרטגיות, וזאת זמן קצר לאחר הפיכתה של קרן הגידור ברוש לבעלת עניין במטומי והמלצתה לנקוט בצעד מסוג זה.

במטומי   ציינו היום כי מינוי היועץ הוא חלק מתהליך שיזם דירקטוריון החברה בחודש יוני האחרון. עוד הוסיפו שם כי הדירקטוריון "החליט כי יהיה זה ראוי בצומת זה להעריך את כל האפשרויות העומדות בפני החברה כדי למקסם את הערך לבעלי המניות. בכפוף למסקנות הבחינה האסטרטגית, הדירקטוריון ימשיך להוביל תהליך אל מול האסטרטגיה הקיימת ויוזמות אסטרטגיות אלה צפויות להניב צמיחה ולבנות ערך עבור בעלי המניות".

מטומי אמרה היום כי "בנקודת זמן זו לא התקבלה החלטה לבצע עסקה כזו או אחרת ואין בטחון בכך שבחינת החלופות האסטרטגיות תסתיים בעסקה. אין לוח זמנים שהוגדר לבחינה האסטרטגית והחברה לא צפויה לפרסם מידע נוסף המתייחס לעניין זה, אלא אם כן הדירקטוריון יאשר פעולה ספציפית או יסכם את הבחינה האסטרטגית".

שוויה של מטומי, שמניותיה נסחרות בבורסות בתל-אביב ובלונדון, עומד היום על כ-560 מיליון שקל, אחרי שאיבדה כמנה עשרות אחוזים מאז הונפקה בלונדון ביולי 2014. בעלת השליטה בחברה היא קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס ואחד מבעלי המניות המרכזיים במטומי הוא הפרסומאי אילן שילוח ששווי החזקותיו בחברה עומד היום על קרוב ל-70 מיליון שקל, אחרי שבמסגרת כניסתה של פובליסיס למטומי מכר לה מניות בכמה עשרות מיליוני דולרים. מטומי עוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי ומתווכת בין מפרסמים ובין שטחי פרסום (Ad network).

קרן ברוש, שהפכה באחרונה לבעלת עניין במטומי ומחזיקה כיום בכ-7% מהונה, פרסמה לאחר כניסתה למעורבות בחברה עבודה ובה פרטה את נקודת המבט שלה לגבי מטומי והאפשרויות לראייתה להצפת הערך החבוי בה, שם ציינה בין היתר כי "למטומי נכסים אטרקטיביים עם פוטנציאל חבוי, בסיכון גבוה של הידרדרות עסקית. עסקי החברה הורעו בצורה משמעותית מאז ההנפקה - זאת בשל היעדר כיוון אסטרטגי, עסק שאינו מנוהל כראוי והיעדר נטילת אחריות".

באותה עבודה הציעו בברוש לנקוט בכמה צעדים כדי לעצור את ההידרדרות בביצועים ולהגן על נכסיה. בין אלה ציינו "פנייה יזומה לבנק השקעות שיבחן אלטרנטיבות אסטרטגיות שיוצגו בדירקטוריון החברה ובאסיפה הכללית של בעלי המניות, ייעול התפעול וארגון מחדש של מבנה העלויות של החברה, חיזוק דירקטוריון החברה באמצעות מינוי אמיר אפרתי, השותף המנהל של קרן ברוש, לדירקטוריון".

מסקנת קרן ברוש מהעבודה שביצעו על מטומי היא כי "נכסיה של מטומי אטרקטיביים מאוד, אבל יהיה קשה מאוד להגיע למיצוי מלוא הערך החבוי שלהם במידה והחברה תמשיך לפעול בניהול הנוכחי וללא כיוון אסטרטגי מובהק".