נתניהו משוויץ בדוח OECD על שביעות רצון - ומתעלם מדוח עוני

רה"מ פרסם בפייסבוק פוסט שבו הוא מתגאה בדוח ה-OECD, שמראה כי שביעות הרצון של אזרחי ישראל ממדינתם היא מהגבוהות בעולם ■ אלא שדוח אחר של ה-OECD מראה כי ישראל היא הענייה ביותר מבין מדינות הארגון

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בתחילת השבוע פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו פוסט בעמוד הפייסבוק שלו שבו הוא מתגאה  בכך ששיעורי הירידה מהארץ נמצאים במגמת ירידה ובכך שלפי נתוני ארגון המדינות המפותחות (ה-OECD) שביעות הרצון של אזרחי ישראל ממדינתם היא בין הגבוהות בעולם.

וכך כתב ראש הממשלה בפוסט: "שמחתי לראות עד כמה חזק הקשר בינינו, אזרחי ישראל, לבין ארצנו ומדינתנו. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בדוח האחרון שלה שהירידה מישראל נמצאת בשפל של עשרות שנים. ולמה? כי אנחנו אוהבים את הארץ שלנו.

"הנה נתון נוסף שהתפרסם לאחרונה בדוח ה- OECD: שביעות הרצון של אזרחי ישראל ממדינתם היא מהגבוהות בעולם - מקום שישי בעולם מבין המדינות המפותחות, לפני בריטניה וארה"ב. ולגבי הצעירים - שם אנחנו מדורגים במקום השני בעולם בשביעות הרצון. יש לנו עוד מה לשפר ולהגיע למקום הראשון".

להלן ממצאי הדוח שפרסם ה-OECD בעניין שביעות הרצון של אזרחי המדינות החברות בארגון:

נתוני ה- OECD
 נתוני ה- OECD

ומה עם חצי הכוס הריקה? 

ובכן, נראה כי נתניהו רואה לנגד עיניו רק את הנתונים החיוביים שמפרסם ה-OECD ושוכח לציין מה קורה ב"חצי הכוס הריקה". ה-OECD פרסם לפני מספר ימים דוח נוסף הבוחן את שיעור העוני היחסי בקרב אזרחי המדינות החברות בארגון. דוח זה מציב את ישראל בצמרת המדינות העניות, עם שיעור עוני יחסי בהיקף של 18.6% (נכון ל-2014). כלומר, בישראל יש הכי הרבה אזרחים מתחת לקו העוני (לפי ההגדרה של המדינה) ביחס למדינות החברות ב-OECD.

ועדיין, כאמור, שביעות הרצון של אותם אזרחים היא אכן מהגבוהות בעולם. 

נתוני ה-OECD
 נתוני ה-OECD