הנפט קופץ בכ-1.5%; "נחושים להגיע להסכם לקיצוץ התפוקה"

מזכ"ל אופ"ק הטרי מוחמד ברקינדו אמר היום כי הוא מאמין שיצואניות הנט יגיעו להסכם סופי לקיצוץ התפוקה בכנס השנתי של הארגון שיתקיים בחודש הבא בוינה ■ בנוסף, נתונים של ה-API הצביעו על ירידה במלאי הנפט בארה"ב

Mohammed Sanusi Barkindo מזכ"ל אופ"ק/ צילום: רויטרס
Mohammed Sanusi Barkindo מזכ"ל אופ"ק/ צילום: רויטרס

החוזים על הנפט מזנקים היום (ד') בחדות על רקע הצהרות של ראשי קרטל יצואניות הנפט אופ"ק והערכות לפיהם מלאי הזהב השחור בארה"ב ירד בשבוע החולף.

מזכ"ל אופ"ק הטרי מוחמד ברקינדו טען היום בכנס אנרגיה שהתקיים בלונדון כי הארגון נחוש לפעול להסכם סופי שיוביל לקיצוץ התפוקה. "אלג'יר הייתה נקודת מפנה. התחלנו לייצב את השוק לאחר הקריסה במחירים ב-2014", אמר ברקינדו בהתייחסו להסכם העקרונות הראשוני להפחתת התפוקה אליו הגיעו יצואניות הנפט בכנס אנרגיה שהתקיים באלג'יר בספטמבר. "כל 14 המדינות החברות בארגון הסכימו לגבי ההחלטה הזו ולכן היא כל כך ייחודית", לדבריו.

בשלהי נובמבר יתקיים הכנס השנתי של אופ"ק בוינה, שבו ישתתפו גם יצאוניות נפט שאינן חברות בארגון כגון רוסיה. המדינות ינסו לגבש הסכם סופי לגבי קיצוץ תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים. "אני אופטימי ומאמין שנגיע להסכם", אמר ברקינדו ושלל את הספקולציות שעלו לאחרונה ומטילות ספק ביכולתן של יצואניות הנפט לגבש הסכם.

גורם נוסף שתומך בסנטימנט החיובי במחירי הנפט היום הוא נתוני המלאים שפרסם איגוד הנפט האמריקאי (API). הנתונים מצביעים על ירידה של 3.8 מיליון חביות נפט בשבוע שהסתיים ב-15 באוקטובר, לרמה של 467.1 מיליון חביות. נתונים רשמיים שיפרסם בהמשך היום הממשל האמריקאי צפויים להצביע לפי התחזיות על עלייה של 2.2 מיליון חביות לאחר עלייה 4.9 מיליון חביות בשבוע הקודם. 

בינתיים החוזים על הנפט מטפסים בחדות. החוזים על הנפט מסוג WTI עולים ב-1.4% ונסחרים סביב 51 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט עולים בשיעור דומה ונסחרים ברמה של 52.4 דולר לחבית.