ביקושים של 67 מיליארד דולר בהנפקת ממשלת ערב הסעודית

בית המלוכה הסעודי גייס 17.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח ■ ביקש לגייס 10-15 מיליארד דולר, אולם הביקושים הגבוהים הביאו את ההנפקה לרמות שיא של 17.5 מיליארד דולר

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בית המלוכה הסעודי השלים הנפקת ענק של אגרות חוב, במסגרתן גייס לא פחות מ-17.5 מיליארד דולר. הכוונה המקורית הייתה לגייס 10-15 מיליארד דולר אולם המשקיעים ברחבי העולם הזרימו ביקושים של 67 מיליארד דולר ובית המלוכה הגדיל את היקף הגיוס. המהלך התאפשר כחלק מרפורמה משמעותית שמקדמת ערב הסעודית בכל הנוגע לתמהיל ההכנסות שלה ולמבנה השליטה שלה בשוק הנפט.

גורמים בוול סטריט צוטטו כאומרים שלמעשה הנפקת האג"ח הממשלתיות של בית המלוכה, תסלול את הדרך להנפקות של חברות פרטיות ובראשן אראמקו, חברת הנפט הלאומית של ערב הסעודית.

ההנפקה היא למעשה ההנפקה הממשלתית הגדולה ביותר של מדינה בשווקים המתעוררים וחצתה את השיא של ארגנטינה שהנפיקה אגרות חוב בהיקף כספי של 16.5 מיליארד דולר בתחילת השנה.

האג"ח שהנפיקה ערב הסעודית דורגו על ידי S&P בדירוג AA מינוס עם תחזית שלילית. הרכב ההנפקה היה: 5.5 מיליארד דולר הונפקו למשך 5 שנים במרווח של 135 נקודות מעל האג"ח האמריקאי המקביל, 5.5 מיליארד דולר ל-10 שנים במרווח של 165 נקודות מעל האמריקאי המקביל ו-6.5 מיליארד דולר ל-30 שנה במרווח של 210 נקודות מעל האמריקאי המקביל.