אירופה סגרה בעליות לאחר מסיבת העיתונאים של דראגי

הבנק האירופי המרכזי הודיע כי הריבית תישאר ברמתה הנוכחית - 0% ■ דראגי: "יש לנקוט במדיניות פיסקלית מרחיבה" ■ נסטלה, פבליסיס ורוש דיווחו נתוני מכירות  

בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס
בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה חיובית לאחר מסיבת העיתונאים של יו"ר ה-ECB, מריו דראגי ועל רקע המגמה המעורבת בוול סטריט, והעימות האחרון בין הילארי קלינטון לדונלד טראמפ, שנערך לפנות בוקר שעון ישראל. 

 

העימות השלישי והדרמטי בין המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, למועמד הרפבוליקאי, דונלד טראמפ, התקיים בלילה. העימות היה רצוף חילופי עלבונות אישיים, לרבות הכרזתה של קלינטון שטראמפ אינו אלא "בובה של ולדימיר פוטין". אבל, ללא ספק, הכותרת של העימות היא סירובו של המועמד הרפובליקאי לקבל את תוצאות הבחירות. "אומר לך בבוא העת" (אם אקבל את התוצאות), אמר המועמד הרפובליקאי. "אני אשאיר אותך במתח".

היום פורסמה החלטת הריבית של ה-ECB, הבנק המרכזי של אירופה. הבנק הותיר את הריבית על כנה, ברמה של 0%. יו"ר הבנק, מריו דראגי, אמר במסיבת העיתונאים שכינס, כי רכישות האג"ח ע"י ה-ECB יימשכו גם מעבר לחודש מארס הקרוב, אם יהיה בכך צורך.

דראגי קרא לממשלת גוש האירו לנקוט במדיניות פיסקלית מרחיבה, והדגיש כי על ממשלות המדינות החברות באיחוד לעשות כל שביכולתן על מנת לתמוך בסביבה העסקית.

ענקית הפרסום הצרפתית Publicis  דיווחה על תוצאותיה לרבעון החולף, שהראו ירידה של 0.4% במכירות.

חברת הפארמה השוויצרית רוש  דיווחה על עלייה של 3% במכירות ברבעון השלישי של 2016.

נסטלה  הורידה את התחזית המכירות הכללית ל-2016 לאור חולשה בשלושת הרבעונים האחרונים.

מניית לופטהנזה   רשמה עלייה על רקע העלאת תחזית הרווח של החברה לשנה הנוכחית.

באסיה נרשמה נעילה חיובית, כאשר מדד הניקיי היפני בלט בעליות משמעותיות.

 

ענקית הכרייה Rio Tinto  הודיעה הבוקר על הנמכת התחזיות לשנת 2016 של הפקת עפרות ברזל ל-325-330 מיליון טון, לעומת תחזית קודמת להפקה של 330 מיליון טון. ברבעון השלישי השנה דיווחה החברה על הפקה של 80.9 מיליון טון, 5% פחות מהרבעון המקביל אשתקד ו-2% פחות מהרבעון השני השנה.

Nintendo ריכזה עניין לאחר שרמזה שרשתות החברתיות כי תספק הצצה בקרוב לקונסולת המשחקים החדשה שלה, XN.

עיתון העסקים היפני ניקיי דיווח כי Foxconn, אשר שולטת ב-Sharp , מנסה להתרחב בתעשיית השבבים באמצעות שיתוף פעולה עם חברת ARM.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]