דראגי: רכישות האג"ח יימשכו - אם יהיה בכך צורך

עליית מחירי הנפט תגרום לעלייה בסביבת האינפלציה בחודשים הקרובים ■ יש להתמקד בשיפור הפריון בגוש האירו ■ על הממשלות לנקוט במדיניות תומכת עסקים

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

יו"ר הבנק האירופי המרכזי (ECB), מריו דראגי, אמר היום (ה') במסיבת העיתונאים המסורתית שלאחר פרסום הודעת הריבית כי רכישות האג"ח ע"י ה-ECB יימשכו גם מעבר לחודש מארס הקרוב, אם יהיה בכך צורך. עוד אמר דראגי כי הוא קורא לממשלות גוש האירו לנקוט במדיניות פיסקלית מרחיבה, תוך שהוא מדגיש את העובדה כי על הממשלות לעשות כל מה שהם יכולים כדי לתמוך בסביבה העסקית.

"עליית מחירי הנפט", אמר דראגי, "יוצרת סביבת אינפלציה גבוהה יותר שתבוא לידי ביטוי כבר בחודשים הקרובים וככל שמחירי האנרגיה יעלו, גם האינפלציה תעלה". 

בסך הכל דראגי לא הוסיף הרבה על הידוע עד כה, אולם החששות מפני הפסקת רכישות האג"ח על-ידי הבנק המרכזי בחודש מארס במקביל לעליית הריבית בארה"ב עלולה להביא לדיכוי הסביבה העסקית באירופה ולכן החשיבות המרכזית בדבריו של דראגי הייתה הנכונות להצהיר כי אם יהיה צורך, הבנק ימשיך לספק נזילות לשווקים. "עד כה נראה כי הנזילות בין לווים למלווים מספקת ותומכת במשקי הבית ובסביבה העסקית אך יש להמשיך בכך והבנק לא יהסס לנקוט בכל האמצעים כדי לשמור על כך".

דראגי אמר עוד כי הבנק המרכזי טרם דן בצעדים שינקוט לאחר מארס 2017 אולם ידון בכך בחודש דצמבר וזאת כדי לאפשר לנתונים כלכליים עדכניים לזרום, מה שיאפשר לנהל דיון אפקטיבי.