ה-FBI יחקור מי עומד מאחורי מתקפת הסייבר שהתרחשה אמש

במתקפת ההאקרים שארעה אתמול נפגעו עשרות אתרים פופולרים, בהם טוויטר, נטפליקס, אמזון , CNB, Airbnb ואחרים ■ ה-FBI והממשל פותחים בחקירה כדי לגלות מי עומד מאחורי המתקפה

סייבר / צילום: רויטרס
סייבר / צילום: רויטרס

במתקפת האקרים חריגה בהיקפה שהתרחשה אמש (ו') בארה"ב נפגעו עשרות אתרים, ביניהם טוויטר, ETSY , נטפליקס, אמזון, ספוטיפיי, CNBC , Airbnb ואחרים. מדובר באתרים משמעותיים ופופולרים, אשר בימים שבשגרה כמות הכניסות אליהן נמדדת במיליונים.

ספקית שירותי ה-DNS האמריקאית DYN היא זו שהיוותה את המטרה לתקיפה, אולם כיוון שהיא מעניקה שירותים לרבים מהאתרים הגדולים, כאשר היא נפגעת, למעשה נגרמה פגיעה בזמינות האתרים עצמם.

DYN דיווחה כי ההתקפה הייתה מסוג DDOS (הצפת שרת בבקשות וחסימתו), והבעיה טרם נפתרה לחלוטין - חלק מהאתרים עדיין חווים קשיים. ההאקרים למעשה הציפו את האתרים בתנועה רבה, כה רבה עד ששיבשה את המערכת לחלוטין.

"אם אתם פוגעים ב-DNS של אתר (מפענח כתובת אותיות במקום כתובת אי.פי), אתם יכולים לגרום להפרעות רציניות בגישה לאתרים, שזה בדיוק מה שאנו רואים שקורה ביממה האחרונה" אמר ג'רמיה גרוסמן, ראש האבטחה בחברת אבטחת האינטרנט SentinelOne.

היקף המתקפה משך את תשומת לב ה-FBI, אשר הודיעה כי בכוונתה לחקור בכל הכיוונים האפשריים על מנת לגלות מי אחראי להתקפות. DYN הודיעה בתחילה כי השתלטה על ההתקפה, אולם מאוחר יותר הודתה כי ארעו כבר 3 התקפות במהלך יום שישי, ועדיין לא הצליחה לפתור את הבעיות לחלוטין.

אף ארגון לא נטל בינתיים אחריות רשמית על ההתקפות. בכיר בממשלה האמריקאית אמר כי הם "בוחנים את כל התרחישים האפשריים".