מצא את ההבדלים: שתי הגרסאות של אייפון 7 פלוס

במכשירי אייפון 7 פלוס אפל עושה שימוש בשני מודמים, של חברת אינטל ושל קוואלקום ■ על פי הדיווחים, המודם של קוואלקום מהיר ב-30% מהמודם של אינטל ■ אפל טרם סיפקה הסבר לגילוי, אולם הספקולציות החלו

אייפון 7 ו–AirPods,  כפי שהוצגו אמש (ד')  / צילום: רויטרס
אייפון 7 ו–AirPods, כפי שהוצגו אמש (ד') / צילום: רויטרס

כל המכשירים מסוג אייפון 7 אולי נראים זהים, אבל מתחת למעטפת הנחשקת ישנו סיפור אחר: קיימים שני מודמים שונים במכשירים שיוצרו על-ידי אפל. המודם הראשון הוא של חברת אינטל, והשני הינו של חברת קוואלקום.

פיסת המידע הקטנה הזו אולי נשמעת חסרת משמעות, אולם עלולות להיווצר דרגות מהירות שונות במכשירי אייפון 7 פלוס בכל הנוגע לשליחת מסרים והעלאת אפליקציות. התקבלו דיווחים כי מודם הקוואלקום הינו מהיר ב-30% מזה של אינטל. עד כה נבדקו מכשירים מסוג אייפון 7 פלוס בלבד, אולם בהחלט ייתכן כי גם בדגם הרגיל של אייפון 7 הוטמנו 2 המודמים.

איך ניתן לדעת אם יש בידיך את המכשיר האיטי יותר? על פי הדיווחים, מי שקנה את המכשיר בארצות הברית, סין או יפן, יכול להיות רגוע. אלו המדינות היחידות בהן נמכרת הגרסה בעלת המודם המהיר יותר, למרות שלא כל מכשיר הנמכר בארה"ב כולל את המודם בעל המהירות הגבוהה יותר.

עד כה חברת אפל לא הגיבה לשאלות שהופנו כלפיה בנושא, אולם יש הגורסים כי הסיבה לשימוש בשני מודמים שונים במכשירי האייפון 7, הינה כי אפל העבירה חלק מפעילות המודמים שלה לחברת קוואלקום, ובכך יצרה יכולת מיקוח טובה יותר למול קוואלקום.