בצעד מפתיע: עיראק אסרה על מכירת אלכוהול במדינה

השמרנים בפרלמנט העבירו חוק האוסר על מכירה, יבוא וייצור אלכוהול, בטענה כי הדבר נוגד את האסלאם ■ המתנגדים טוענים כי תומכי החוק ניצלו את המצב במוסול כדי להעביר את המהלך בחטף

עצירה לבדיקת אלכוהול / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
עצירה לבדיקת אלכוהול / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הפרלמנט בבגדד העביר אתמול (שבת) במפתיע חוק האוסר על מכירה, יבוא וייצור משקאות אלכוהוליים במדינה. תומכי האיסור טוענים כי מכירת אלכוהול נוגדת את האיסלאם והדבר אינו חוקתי, אולם מתנגדי האיסור, נתמכים גם הם בחוקה העיראקית, אומרים כי המהלך פוגע בחופש הדת של מיעוטים במדינה, כגון האוכלוסייה הנוצרית. מתנגדי החקיקה החדשה הודיעו כי יפנו לבית המשפט בניסיון לבטל את האיסור.

מאז נפילת סדאם חוסיין בשנת 2003, בתי עסק המוכרים אלכוהול נמצאים תחת מתקפות חוזרות בבגדד ובערים אחרות. על אף שמשקאות אלכוהוליים אינם נפוצים במסעדות ובבתי מלון במדינה, רבים טוענים כי אזרחים רבים נהנים מהטיפה המרה. הם רוכשים משקאות אלכוהוליים בחנויות קטנות ובברים הפזורים ברחבי הבירה.

חבר הפרלמנט העיראקי עמאר תומא, התומך באיסור על מכירת משקאות אלכוהוליים, הצדיק זאת בטענה שמכירת משקאות כאלה נוגדת את החוקה התומכת באיסורים שבדת. גורם רשמי בבגדד ציין כי החוק החדש נחקק בצעד של הרגע האחרון על ידי חברי הפרלמנט השמרנים.

ואולם מתנגדי האיסור טוענים כי מדובר בניצול של הלחימה נגד דאע"ש במוסול, דבר שריכז את תשומת הלב של המדינה כולה. לפני כשבוע פתח צבא עיראק, יחד עם מיליציות נוספות ועם סיוע אמריקאי וטורקי, בקרב על מוסול, המאחז הגדול ביותר של דאע"ש במדינה.