הבנקים הגדולים בארה"ב סגרו קרוב ל-400 סניפים בשנה האחרונה

לפי דוחות הרבעון השלישי התכווץ בנק אוף אמריקה - אשר לו היו יותר מ-6,000 סניפים לפני המשבר הפיננסי - ל-4,629 סניפים

bank of america בנק אוף אמריקה / צלם רויטרס
bank of america בנק אוף אמריקה / צלם רויטרס

הבנקים הגדולים באמריקה סוגרים מאות סניפים. בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן סגרו 389 סניפים מאז הרבעון השלישי של השנה שעברה.

בנק אוף אמריקה, שלו היו יותר מ-6,000 סניפים לפני המשבר הפיננסי, התכווץ כעת ל-4,629 סניפים, כך לפי דוחות הרבעון השלישי. הבנק קיצץ 112 מרכזים פיננסיים מהשנה שעברה.

פול דונופריו, מנהל הכספים הראשי של בנק אוף אמריקה, אמר כי סגירת הסניפים היא חלק מ"מעבר לערוצים של שירות עצמי, באמצעים דיגיטליים, ניידים, מקוונים ועל-ידי מכונות אוטומטיות".

לפי דוחות הרבעון השלישי, לבנק יש 21 מיליון לקוחות פעילים בבנקאות הניידת, ו-18% מפעולות ההפקדה מתבצעות דרך מכשירים ניידים. "זה טוב יותר ללקוחות, וזה טוב יותר גם לבעלי המניות שלנו", אמר דונופריו. "זה עשירית מהעלות של כניסה לתוך סניף".

"מדובר באיכות לעומת כמות", אומר המנכ"ל בריאן מויניהאן בשיחה עם פרסום הדוחות. "עברנו מבערך שבעה מיליון ביקורים לפני ארבע או חמש שנים, לבין שישה לחמישה מיליון. אולם החמישה האלו הם באיכות גבוהה יותר, וזה חשוב".  

ישנם פחות סניפי בנקים, אולם אלו שנותרו משקפים שינוי בהתנהגות הלקוחות. ככל שהלקוחות בוחרים יותר ויותר להשתמש בשירותים מקוונים לבדיקת פעולות שונות, שמים סניפי הבנקים דגש על שירותי ערך מוסף "שאותם פשוט חייבים לבצע פנים אל פנים", ומוסיפים עוד מומחי משכנתאות והשקעות. הסניפים הופכים למקום שבאליו באים לקבל עצה בהתאם לאירועי חיים כמו משכנתאות, השקעות, חיסכון לקולג'.

הקיצוצים אינם רק במונחים של סניפי בנקים אלא גם במספר העובדים. ביוני האחרון ציין בנק אוף אמריקה כי בכוונתו לקצץ יותר מ-8,000 משרות מחטיבת הבנקאות הצרכנית שלו. לפי ראש החטיבה הקמעונית ואחד מראשי החטיבה הצרכנית, מדובר בחלק מקיצוץ נרחב יותר בעלויות והקצאה מחודשת של משאבים שנועדו להתאים להרגלים המשתנים של הלקוחות.