יצרנית מצלמות סינית: המוצרים שלנו שימשו להתקפת הסייבר

יצרנית מצלמות האבטחה הסינית הודיעה כי מצלמות מתוצרתה נפרצו ושימשו להתקפת הסייבר הגדולה שהייתה בסוף השבוע האחרון

ביו האקרים / צילום: שאטרסטוק
ביו האקרים / צילום: שאטרסטוק

נראה שהתקפת הסייבר הגדולה שהתרחשה על החוף המערבי של ארה"ב בסוף השבוע, מדירה שינה מיצרניות מוצרים שפועלים על הרשת.

יצרנית מצלמות האבטחה הסינית האנזהו הודיעה היום (ב') שמצלמות מתוצרתה נפרצו בסוף השבוע ושימשו להתקפת הסייבר הגדולה שהיכתה בארה"ב בסוף השבוע האחרון.

היצרנית Hangzhou Xiongamai הודיעה שהמצלמות שנפרצו יוצרו ושווקו ללקוחות לפני שנת 2015 ואין מדובר במוצרים חדשים שהוציאה החברה ונהנים מאבטחת מידע גדולה יותר.

כזכור בסוף השבוע התרחשה התקפת סייבר משמעותית על ספקית אינטרנט בחוף המערבי של ארה"ב, התקפה שגרמה לנפילה של אתרים גדולים כמו טוויטר ו-CNN. ההתקפה אמנם הייתה פרמיטיבית אך השימוש שלה במוצרים שונים שפועלים על רשת האינטרנט מדירה שינה מעיני חוקרי ה-FBI.

ההתקפה, לפחות על פי מומחים המצוטטים ברחבי העולם, מיוחסת לגורם רב עוצמה שהפעיל את הקוד הזדוני ואין מדובר, ככל הנראה, בהאקר או קבוצת האקרים. הרמיזות מיחסות קשר למדינה שעמדה מאחורי המתקפה או לפחות סייעה לה.

שתי מדינות מואשמות באופן תדיר בתחזוקה של מערכת סייבר מול ארה"ב ואלה: סין ורוסיה. נראה כי ההודעה של יצרנית מערכות האבטחה הסינית נועדה לרמז לחוקרים כי אם בוצעה חלק מהמתקפה מחופי סין, הרי שלא עומד מאחוריה גוף רשמי אלא בוצע שימוש זדוני במוצרים של חברות סיניות.