נעילה חיובית בוול סטריט; "התיאבון לסיכון בשווקים גדל"

נעילה מעורבת בבורסות אירופה ■ בלקסטון, בעלת המניות הגדולה ביותר בהילטון, תמכור לחברת תיירות סינית 25% ממניות הילטון תמורת 6.5 מיליארד דולר ■ הנפט סגר בירידה של כ-1%

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, בהובלת מניות הטכנולוגיה והאינטרנט ובהתאם למגמה שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ואסיה. ללא נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים המשיכו להתמקד בדוחות החברות, ב"קדחת" המיזוגים והרכישות ובדבריהם של בכירי הפד.

 

בסך הכל נראה שהמסחר התנודתי ברחבי העולם יימשך כל עוד מערכת הבחירות בארה"ב בעיצומה וחוסר הוודאות סביב נושא פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי נמשך. קשה להעריך את השפעת בחירת נשיא חדש בארה"ב ופרישת בריטניה מהאיחוד, על הסחר העולמי כשבשני מוקדים מרכזיים אלה גוברים הקולות להתנהלות כלכלית בדלנית. הקולות הללו אמנם לא משקפים את עמדת הממשלה והרוב במדינות אלה, אך קיים חשש שהרעיונות הבדלניים יחלחלו לבית הלבן ולרחוב דאונינג 10.

"התיאבון לסיכון גדל הן בשווקים הפיננסים והן בכלכלה הריאלית", מציין רוב לוטס, מנהל השקעות בכיר בחברת  Cabot Wealth Management. להערכתו, קדחת המיזוגים והרכישות תימשך גם בתחילת 2017.

בוול סטריט המשיכו לרכז עניין מניות AT&T  וטיים וורנר  על רקע רכישת הענק של AT&T את יצרנית התוכן המשמעותית בעולם. בשלב זה לא ברור מה התוכניות של AT&T לחברה הממוזגת לאחר הרכישה אך נראה שבסך הכל האווירה הכלכלית החיובית (בסך הכל) תומכת בעסקאות בסדר גודל כזה.

ריביות נמוכות יהיו הנורמה בשנתיים או שלוש הקרובות, כך אמר היום ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס ובעל זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי האמריקאי. בולארד מדגיש כי התנאים הכלכליים הפושרים בארה"ב ומחוצה לה יובילו לכך שקצב העלאות הריבית יהיה איטי מאוד. 

יש לציין כי בחודש נובמבר מתכנסת ועידת השווקים הפתוחים (FOMC) לדיון בהמשך המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב, אך בישיבה זו לא צפויות להתקבל החלטות על רקע הסמיכות למועד הבחירות בארה"ב, כך שאם הפד מעוניין בהעלאת ריבית עוד השנה הרי שדצבר תהיה ההזדמנות האחרונה שלו.

החוזים על הנפט ננעלו היום במסחר בארה"ב בירידה של כ-1%. זאת לאחר שעיראק הודיעה כי אין בכוונתה להיות צד לכל הסכם להקבלת תפוקת הנפט.

 

מניות הילטון ׁ(סימול: HLTׂׂ) בלטו במסחר לאחר שענקית המלונאות הודיעה כי קבוצת ההחזקות בלקסטון, בעלת המניות הגדולה ביותר של הילטון, תמכור לקבוצת התיירות הסינית HNA כ-247.5 מיליון מניות (25% ממניות החברה) תמורת 6.5 מיליארד דולר. לפי תנאי ההסכם, הקבוצה הסינית תשלם לבלקסטון 26.25 דולר לכל מניית הילטון, פרמייה של כ-15% מעל מחיר הסגירה של מניות הילטון ביום שישי.

לפני הפתיחה דיווחה ענקית מוצרי הצריכה קימברלי קלארק  על רווח נקי של 1.52 דולרים למניה, מתחת לתחזיות האנליסטים. החברה פספסה את התחזיות גם בשורת ההכנסות והזבירה זאת בשל הסביבה הכלכלית והעסקית המאתגרת.

חברת הברוקראז'  TD Ameritrade (סימול: AMTD) רוכשת את חברת Scottrade Financial תמורת כ-4 מיליארד דולר.