"ד"ר אבדון" אופטימי: מחירי הסחורות יזנקו, הנפט ינסוק ב-40%

ד"ר מארק פאבר, שמספק נבואות זעם חדשות לבקרים, מפרסם כעת תחזית אופטימית - לפחות לגבי סקטור הסחורות ■ מציין כי גם מדינות השווקים המתעוררים וגם המדינות המפותחות יגדילו בקרוב את ההשקעות שלהן בתשתיות, ולכן מחירי הסחורות יזנקו

מארק פאבר / צילום: רויטרס
מארק פאבר / צילום: רויטרס

שוק המניות האמריקאי מתומחר באופן מלא מלבד סקטור הסחורות. כך טוען ד"ר מארק פאבר, מי שמוכר יותר בכינוי "ד"ר אבדון" על רקע נבואות הזעם שהוא מפרסם חדשות לבקרים.

בראיון ל-CNBC, פאבר נשמע פסימי קצת פחות ומאוד נלהב לגבי השקעה בסחורות. "הצורך בתשתיות באסיה הוא עצום. המדינות באזור חייבות לבנות כבישים", הוא מסביר וטוען כי בג'קרטה או מנילה התשתיות במצב גרוע ומדינות אחרות באסיה מעוניינות לבנות שדות תעופה ותשתיות רכבת כדי למשוך יותר תיירים.

לדברי פאבר סיבה נוספת לכך שמחירי הסחורות יעלו בתקופה הקרובה נעוצה בציפיות לפיהן המדינות המפותחות יגדילו את ההוצאות שלהן על תשתיות. "במדינות המערב מאמינים - אני לא אומר שזו האמונה הנכונה - בקרב כלכלנים וניאו-קיינסיאנים, שהמדיניות המוניטרית לבדה אינה יכולה לחלץ את הכלכלה ממצב של צמיחה נמוכה. לכן, לפי אותה גישה, הממשלות חייבות להוציא יותר על תשתיות ולהגדיל את הגרעונות הפיסקלים".

בשורה התחתונה, פאבר מעריך שהגידול בהוצאות הממשלתיות על תשתיות, הן בקרב המדינות המפותחות והן בשווקים המתעוררים, יתורגם לבסוף לעליית מחירי הסחורות ולגידול מהותי באינפלציה.

באופן ספציפי יותר, פאבר שורי מאוד על מחירי הנפט . להערכתו, ההאצה בצמיחה בחלק ממדינות אסיה עשויה להוביל את הזהב השחור למחיר של כ-70 דולר לחבית בטווח הקרוב.