יציבות בסיום המסחר באירופה; האיחוד הלווה 2.8 מיליארד ד' ליוון

רנו דיווחה על רווחים ■ הין נחלש מול הדולר, ומניות היצוא ביפן נסחרו בעליות ■ החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בעליות

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ג') ביציבות, לאחר שנסגרו אתמול במגמה חיובית, מלבד הבורסה בלונדון שסגרה בירידות. החוזים העתידיים נסחרים בעליות קלות.

 

המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת לאחר נעילה חיובית אתמול בוול סטריט ועל רקע נתוני צמיחה חלשים שפורסמו הלילה (שעון ישראל) בדרום קוריאה. 

 

המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים עדיין מעסיקה את המשקיעים. אתמול נאמו מספר בכירים בפד, ביניהם ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס ובעל זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח. הוא ציין כי ריביות נמוכות יהיו הנורמה בשנתיים או שלוש הקרובות משום שהתנאים הכלכליים הפושרים בארה"ב ומחוצה לה יובילו לכך שקצב העלאות הריבית יהיה איטי מאוד. 

נתוני התמ"ג שפרסם הבנק המרכזי של דרום קוריאה הצביעו על ירידה בקצב הצמיחה ברבעון השלישי לרמה של 2.7% בחישוב שנתי, לעומת קצב הצמיחה ברבעון השני שעמד על 3.3%. על בסיס רבעוני, צמיחת התמ"ג טיפסה בשיעור של 0.7%, מעט מעל הצפי בשוק.

"הצמיחה המתונה בדרום קוריאה הייתה צפויה ונעוצה בהאטה בתפוקה התעשייתית בחודשיים הראשונים של הרבעון", ציין יוגניה ויקטורינו, כלכלן ב-ANZ.  נציין בנוסף כי במהלך הרבעון האחרון מספר חברות יצוא גדולות בדרום קוריאה חוו אירועים שליליים שהשפיעו לרעה על קצב הצמיחה, כמו למשל שביתה ארוכה של עובדי היונדאי מוטורס.

רנו  ו-Norsk Hydro  דיווחו על רווחים.

הין נחלש מול הדולר, דבר שתורם למניות היצוא ביפן. נציין את טויוטה , ניסאן  מאזדה  ופנסוניק .