דוחות אפל יתפרסמו הערב: במוקד - כמה אייפונים נמכרו?

מכירות האייפון יימדדו בהתחשב בפרשיית הנוט 7 ועם מבט קדימה לתחרות מצד Pixel ■ ההכנסות משירותים צפויות להגיע למעל 6 מיליארד דולר, מתוך הכנסות כוללות של כ-47 מיליארד דולר

משרדי אפל בישראל / צילום: צחי הופמן
משרדי אפל בישראל / צילום: צחי הופמן

היום (ג') בערב, זמן קצר לאחר הישמע פעמון הסגירה בוול סטריט, תדווח אפל  על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון החולף. החברה, בעלת שווי השוק הגדול בעולם (כ-630 מיליארד דולר), תמסור את דוחותיה יומיים לפני דוחותיהן של שתי ענקיות טכנולוגיה אחרות - גוגל ואמזון, שידווחו ב-27 לחודש.

אחד הנתונים המרכזיים בהם יתמקדו המשקיעים יהיה מספר מכשירי האייפון 7 שנמכרו מאז השקת המוצר לפני כחודש וחצי. האנליסטים צופים ירידה רבעונית, שלישית ברציפות, במכירות מכשיר הדגל של החברה, בעוד היא מתמודדת עם רוויה בשווקים המפותחים במקביל לתחרות מצד יצרניות זולות יותר בשווקים המתפתחים.

הדוחות הנוכחיים יתפרסמו גם תחת עננת הפיאסקו של השקת הנוט 7, מכשיר הדגל של סמסונג, מתחרתה הגדולה של אפל בשוק הסמארטפונים. ה-Note 7 של סמסונג התגלה כמוצר בעייתי למדי מאחר שהכיל רכיבים פגומים שאף גרמו להתלקחותו. ייצור המכשיר הופסק ואמון הצרכנים במכשירי סמסונג ספג פגיעה קשה. עם פרסום הדוחות, ניתן יהיה לגלות האם אפל ניצלה את החולשה הזמנית של יריבתה על מנת למשוך את לקוחותיה המאוכזבים לרכישת מוצרי אפל, ובכך אולי לעצור את הירידה המתמשכת במכירות האייפון. צפי האנליסטים הוא לנתון של 44.8 מיליון מכשירים שנמכרו, לעומת 48.04 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

גם אם תפתיע לטובה בנתון מכירות האייפונים בדוחות הנוכחיים, העתיד בתחום זה לוט בערפל עבור חברת הטכנולוגיה מקופרטינו. לאחרונה הודיעה היריבה המושבעת גוגל כי תשיק סדרת סמארטפונים מתוצרתה בשם Pixel. הסמארטפונים יריצו את מערכת ההפעלה Android, והשקתם תיתן את האות לפתיחת קרב ענקיות בשוק החומרה הסלולרית - גזרה שבה גוגל עושה את צעדיה הראשונים, לעומת אפל ששואבת ממנו את רוב כוחה. 

בשל האמור, או בשל סיבות אחרות, מנסה החברה להסיט את תשומת הלב לאזורים אחרים מלבד מכירות מכשיר הדגל. במהלך התדרוכים האחרונים שהעבירה החברה לאנליסטים המסקרים אותה, בחרו עובדי החברה, ובראשם המנכ"ל טים קוק, להתמקד שוב ושוב בסל השירותים המתרחב שמציעה החברה, המכיל שירותים כמו Apple Care (שירות האחריות והתיקונים המורחב של החברה) ו-Apple Music (שירות הזרמת מוזיקה). ההכנסות שמניבים השירותים צומחות בהתמדה, ועברו השנה לראשונה את ההכנסות ממוצרי ה-Mac של החברה. בדוחות הנוכחיים, צפויות הכנסות אלו לעבור את רף ה-6 מיליארד דולר. 

 

בכל הנוגע לשורה התחתונה, החברה צפויה לרשום רווח של 1.66 דולר למניה, המהווה ירידה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, שבו נרשם רווח של 1.96 דולר למניה. מבחינת הכנסות, צפויה החברה לדווח שהכניסה 47 מיליארד דולר ברבעון החולף, לעומת 51.5 מיליארד דולר שהכניסה ברבעון המקביל.

מניית החברה הוסיפה לערכה כ-20% במרוצת שלושת החודשים האחרונים, אך עדיין רחוקה בכ-11% מרמות השיא שרשמה במהלך חודש מאי האחרון.