מאיץ MassChallenge בחר בבוגרים המצטיינים

מבין אלה תיבחר חברה אחת כמצטיינת החממה באירוע שייערך ב-9 בנובמבר ■ עשרת הפיינליסטים נבחרו מתוך 48 חברות במאיץ, מ-35 מדינות בעולם

המאיץ הטכנולוגי מאסצ'לנג (MassChallenge) ישראל, המנוהל על-ידי משקיע פרטי בשם ג'ון הרת'ורן, בחר ב-10 חברות מתוך אלה המשתתפות במאיץ. מבין אלה תיבחר חברה אחת כמצטיינת החממה באירוע שייערך ב-9 בנובמבר. עשרת הפיינליסטים נבחרו מתוך 48 חברות במאיץ, מ-35 מדינות בעולם.

החברות המצטיינות מתפרשות על פני תחומים רבים ומגוונים: Access for Life, שפיתחה מכשיר מושתל המקל על החדרת עירוי לחולים כרוניים; bitemojo, אתר המאגד סיורי תיירות קולינריים בהנחיה עצמית תוך מפגש עם מקומיים; Eggxyt, שפיתחה שיטה חדשה לבחון את מינם של אפרוחים כשהם עוד בתוך הביצית, כדי לחסוך את התהליך הקיים של הריגת האפרוחים הזכרים לאחר שכבר בקעו; EyeControl, משקפיים מיוחדים המאפשרים לחולים שיכולים להזיז רק את עיניהם לתקשר באמצעות תנועות העין גם כשאינם מול מסך; Loginno - מערכת לניהול מקוון של מכולות בתעשיית הספנות; Plasmatica, אשר מאפשרת ניקוי של כלים לפרוסקופיים בניתוחים; Snapp, המאפשרת ליזמים במדינות מתפתחות לפתח אפליקציות בקלות מן הטלפונים הניידים שלהם; The KnowItAlls, אוסף צעצועים חינוכיים לבנות המבוסס על נרטיב; Versatile Natures, מערכת אינטרנט למנופים באתרי בניה, "המנוף החכם" ו-VOL Travel, מערכת לניהול אישי של הטבות (מיילים) מחברות תעופה.

ישראל גנות, מנכ"ל מסצ'אלנג' ישראל, אמר כי הגיוון בתחומים בהם פועלות החברות אשר השתתפו בתוכנית ההאצה הראשונה היה רב: 45% מבין החברות משתייכות לתעשיית ההיי-טק, 20% שייכות לתעשיית מדעי החיים, 10% מהחברות משתייכות למגזר היזמות החברתית ו-25% מהחברות פיתחו יזמויות במגוון נוסף של תחומים.

מספר חברות מהמחזור הראשון של תוכנית ההאצה כבר גייסו הון המוערך בכ-10 מיליון שקל.

מסצ'אלנג' הוא מיזם ללא מטרת רווח והוא אינו לוקח אחזקות בחברות המשתתפות בתוכניות שלו הפועלות בבוסטון, לונדון, שוויץ והחל מהשנה גם בירושלים. במהלך 6 השנים האחרונות השתתפו בתוכניות הגלובליות של מסצ'אלנג' 835 חברות שגייסו 1.4 מיליארד דולר. חברות אלה תרמו לתעסוקה ישירה ועקיפה של 50,000 מקומות עבודה.