ירידות בסיום המסחר באירופה; אריקסון הודיעה על מנכ"ל חדש

המסחר בניו יורק מתנהל במגמה מעורבת ■ תנודתיות בנפט על רקע נתוני המלאים של איגוד הנפט האמריקאי והצהרת עיראק כי לא תהיה צד בהסכם המתוכנן של אופ"ק

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית, בעקבות התנודות במסחר בוול סטריט ובמחירי הנפט. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים על רקע מבול דוחות הרבעון השלישי.

 

יצרנית המטוסים הצרפתית איירבוס  דיווחה על ירידה של 21% ברווחים מעסקי הליבה שלה, בעקבות חולשה בחטיבות המטוסים המסחריים של החברה.

יצרנית המשקאות הייניקן   הודיעה כי הכנסותיה צמחו ב-4.7% במחצית הראשונה של השנה, אך הזהירה כי עסקיה במדינות מתפתחות עלולים לסבול בעתיד מתנאים כלכליים שליליים בשווקים אלו.

הבנק הקמעונאי הגדול בבריטניה, לויד'ס , דיווח על תוצאותיו לרבעון שחלף, בו רשם רווח של 2.31 מיליארד דולר. הבנק עומד בפני פיצוי של כמיליארד ליש"ט ללקוחותיו, בשל אי-סדרים במכירות ביטוח הלוואות.

מניית ענקית תשתיות התקשורת אריקסון  עלתה על רקע אישור בעלי המניות למינוי מנכ"ל חדש לחברה, בורג' אקהולם.

המסחר בבורסות אסיה הסתיים בירידות בהובלת בורסת אוסטרליה והסקטור הפיננסי. 

 

מדד ה-ASEX 200 באוסטרליה השיל מערכו כ-1.5% בהובלת מניות מסקטור הפיננסים והאנרגיה. הלילה (שעון ישראל) פורסם באוסטרליה מדד המחירים לצרכן לרבעון השלישי שעלה ב-0.7%, זאת לעומת הקריאה הקודמת שהצביעה על עלייה של 0.4%.

מחירי הנפט  יורדים היום לאחר שהשילו מערכם יותר מ-1% אתמול בשעות המסחר בוול סטריט. זאת על רקע הצהרתה של עיראק כי אין בכוונתה להיות צד להסכם עתידי שיגבשו מדינות אופ"ק בעניין הגבלת התפוקה. בנוסף, נתונים של איגוד הנפט האמריקאי הצביעו על גידול של 4.8 מיליון חביות נפט בשבוע שהסתיים ב-21 באוקטובר, גבוה מהתחזיות בשוק.

דיווחים באסיה טענו כי סוכנויות נסיעות בסין קיבלו הוראה מגורמי ממשל מקומיים להפחית את כמות התיירים הנוסעים מהמדינה לדרום קוריאה. על פי הדיווחים, הסוכנויות נדרשו להגיש תוכניות למימוש המטרה עד סוף החודש הנוכחי.

מניות הבנקים באוסטרליה ירדו ביותר מ-1%. נציין את ANZ  Commonwealth Bank of Australia ,  Westpac .

גם מניות האנרגיה נסחרו במגמה שלילית, ביניהן סאנטוס , וודסייד  ו-Oil Search .