פיתוח ישראלי חדש: כך תערימו על מבחני המיון הפסיכומטריים

חברה ישראלית בשם Exampal פיתחה שיטת לימוד לכל מבחני המיון הפסיכומטריים הקיימים, המבוססת על אינטיליגנציה מלאכותית וחוכמת ההמונים, אשר מקצרת דרמטית את זמן הלימוד ומשפרת משמעותית את הציון

סטודנטים/ צילום: שאטרסטוק
סטודנטים/ צילום: שאטרסטוק

דרך מבחני כניסה כגון SAT ,GRE ו-GMAT השוק העולמי של הכנה לבחינות האלו הוא חלק מתעשיית ה-education tech המתפתחת בקצב מהיר, אך עדיין מדובר בשוק שמרני עם חדירה יחסית נמוכה לטכנולוגיות חדשות. מרבית הנבחנים עדיין ניגשים לקורסים פיזיים ונעזרים במורים פרטיים ויש יחסית מעט שחקני אונליין בתחום, כשמרבית הפתרונות המוצעים מהווים תרגום פשוט של קורסים פיזיים לזירה האינטרנטית.

חברה ישראלית בשם Exampal פיתחה שיטת לימוד המבוססת על אינטליגנציה מלאכותית וחוכמת ההמונים לכל מבחני המיון הפסיכומטריים, הלימוד נעשה באמצעות סרטוני וידיאו אינטראקטיביים, שכבר במהלכם המערכת משתמשת בתשובות שענה המשתמש ובזמן התשובה שלו כדי ללמוד איך הוא חושב והיכן הוא מתקשה.

המערכת גם מתחקרת ביחד עם המשתמש את הסיבות שגרמו לו לטעות, ואם הצליח - היא מבקשת ממנו לציין באילו כלים השתמש. בדרך זאת המערכת לומדת את הפרופיל האישי שלו, ובשימוש באינטליגנציה מלאכותית מסוגלת לחזות אילו שאלות יהיו קשות או קלות לו בעתיד, להתאים את הסבר הפתרון המהיר ביותר עבורו לכל שאלה, למדוד את הפתרונות עצמם ועד כמה כל כלי פתרון היה יעיל יותר או פחות מאחרים.

המערכת משתמשת כאן בחוכמת ההמונים פעמיים: בצורה גלויה - משתמשים יכולים להוסיף כלי פתרון אחרים למערכת, שנבדקים על ידי מורים ומשמשים כפתרונות לתלמידים עתידיים וכן סיבות משלהם לכך שטעו שלא מופיעות ברשימה; בצורה סמויה - כל תשובה נמדדת ומוצלבת עם כל התשובות של כל המשתמשים האחרים ועם מאפייני הפתרון שלהם, במטרה ללמוד מההמונים אילו פתרונות להציע לאיזה פרופיל של משתמשים.

לדברי החברה, המערכת מקצרת את זמן הלימוד לכ-120-150 שעות כולל התרגול, כתלות ברמת האנגלית של המשתמש. בהשוואה לקורסים פרונטליים, מדובר בקיצור משך זמן הכנה בלמעלה מ-60%. המחירים נעים בטווח של 800-220 דולר, כאשר לדוגמא בארץ, נדרש בדרך כלל רק החלק הכמותי ב-GMAT, והחבילה הכמותית עולה דולר 330 בלבד. אקזמפאל מתחייבת על שיפור של 70 נקודות או שכספכם יוחזר.