המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; מחירי הנפט ירדו

עונת הדוחות: קוקה-קולה ובואינג פרסמו את דוחותיהן והכו את תחזיות האנליסטים, טסלה תדווח לאחר הנעילה ■ התנודתיות בנפט מיוחסת מחד להצהרת עיראק כי לא תהיה צד בהסכם אופ"ק ומאידך לירידה במלאים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה שלילית, בהתאם למגמה בשוקי העולם ולאחר נעילה שלילית אמש בניו יורק. עיני המשקיעים נשואות אל עונת הדוחות: קוקה-קולה ובואינג פרסמו את דוחותיהם לפני פתיחת המסחר, ולאחר הנעילה יתפרסמו הדוחות של טסלה מוטורס . מחירי הנפט המשיכו לרכז עניין ונסחרו היום בעיקר בירידות. 

 

המסחר בבורסות העולם התאפיין היום על ידי תנודתיות גבוהה, ונראה כי המשקיעים מעדיפים להמתין לתוצאות הבחירות בארה"ב בנובמבר ולהחלטת ריבית הפד כחודש לאחר מכן. השווקים מתמחרים כעת סיכוי של כ-71% לכך שהריבית תעלה בדצמבר. הציפיות להעלאת ריבית גורמות לתנודות בשוקי ההון כגון התחזקות הדולר מול סל המטבעות ומנגד לעליית תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב.

מלבד הריבית, המשקיעים מתמקדים בעונת הדוחות לרבעון השלישי, שהשבוע נמצאת בנקודת השיא. אתמול דיווחו עשרות חברות ענק על תוצאותיהן, ובמרכזן אפל  שהציגה ירידה של 9% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה גם בשורת הרווח.

בנוסף לעונת הדוחות, גם זירת המאקרו ממשיכה לספק עניין רב למשקיעים. פורסם נתון מכירות בתים חדשים בארה"ב, שרשם ירידה קלה, מרמה של 609 אלף יחידות דיור מחודש אוגוסט לרמה של 593 אלף יחידות דיור בחודש ספטמבר.

התפרסם גם הנתון השבועי של מלאי הנפט בארה"ב. בעוד האנליסטים ציפו לעליית הנתון לרמה של 700 אלף חביות לעומת הירידה של 5.2 מיליון חביות שנרשמה בשבוע לפני, גם השבוע נרשמה ירידה של 600 אלף חביות.   

מחירי הנפט  ירדו בהמשך לירידות של יותר מ-1% אתמול. הירידות בנפט מיוחסות להצהרה של עיראק כי אין בכוונתה להיות צד להסכם עתידי שיגבשו מדינות אופ"ק בעניין הגבלת התפוקה. בנוסף, נתונים של איגוד הנפט האמריקאי הצביעו על גידול של 4.8 מיליון חביות נפט בשבוע שהסתיים ב-21 באוקטובר, גבוה מהתחזיות בשוק.

מניית קוקה קולה  ריכזה היום עניין לאחר שהחברה דיווחה על ירידה ברווחים ומכירות ברבעון השלישי, אך הכתה את תחזיות האנליסטים. מכירות החברה ירדו ב-6.9% ברבעון השני והסתכמו ב-10.63 מיליארד דולר, מעל הצפי שעמד על 10.51 מיליארד דולר. בנוסף, החברה הודיעה כי שינויי השערים במט"ח גרמו להקטנת המכירות בכ-2% ברבעון זה. רווחי החברה עמדו על 1.05 מיליארד דולר ברבעון שלישי או 24 סנט למניה - ירידה מ-1.45 מיליארד דולר או 33 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. 

גם חברת בואינג  שדיווחה לפני פתיחת המסחר הכתה את תחזיות האנליסטים: רווחי החברה עלו ל-2.3 מיליארד דולר או 3.6 דולר למניה בהשוואה ל-1.7 מיליארד או 2.47 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.