הוט מובייל ופרטנר: בקרוב - קצב של 60-70 מגה ללקוח

בתוך מספר חודשים יוכלו לקוחות הוט מובייל ופרטנר ליהנות מקצב גלישה גבוה בכ-50% מהקצב היום ■ כיום הקצב האפקטיבי בדור הרביעי בישראל הוא 40-30 מגה, במקרה הטוב

פרטנר והוט מובייל
פרטנר והוט מובייל

בשורה למשתמשי הסלולר: בתוך מספר חודשים ספורים יוכלו לקוחות הוט מובייל ופרטנר ליהנות מקצב גלישה גבוה בכ-50% מהקצב היום ולהגיע למהירויות אפקטיביות של 60-70 מגה ביט בשנייה. היום הקצב האפקטיבי בדור הרביעי בישראל הוא 40-30 מגה, במקרה הטוב.

לראשונה בישראל ישיקו הוט מובייל ופרטנר שירות LTE Advance אמצעות הרשת המשותפת שלהן, PHI. בחודשים האחרונים התקיים ניסוי מוצלח ברשת מרובת התדרים שעליו דווח למשרד התקשורת, והוא יימשך לשלב השני.

ככל הידוע ההשקה של הרשת המשותפת צפויה בתחילת 2017, והיא תתבצע במספר אזורים בארץ, עד שיושלם השדרוג הכולל. לשתי החברות יש יתרון בהיקף התדרים שיש ברשותן בעקבות הסכם איחוד הרשתות ביניהן, ואולם יש לקחת בחשבון שרק מכשירים חדשים ומעודכנים יוכלו ליהנות מהטכנולוגיה החדשה.

אחת הבעיות הקשות של חברות הסלולר היא גידול דרמטי בשימושים על רקע חבילות הגלישה ללא הגבלה שהן מציעות. החברות משקיעות בהרחבת הקיבולת ולא רק במהירויות הגלישה, אך מתקשות לקבל תדרים בגלל תפקוד לקוי של משרד התקשורת.