סנפצ'ט תנסה לגייס 4 מיליארד ד' לפי שווי של 25 מיליארד דולר

סנפצ'ט שנהנית מפופולריות בקרב המשתמשים הצעירים תנסה לרכב על גב הפרסום שעשה לה לאחרונה נשיא ארה"ב ותנפיק מניות בהיקף כספי כולל של 4 מיליארד דולר

בורסה / צלם: רויטרס
בורסה / צלם: רויטרס

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת הערב (ד') שאפליקציית המסרים המידיים, סנפצ'ט, תנסה לגייס 4 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות לציבור. נראה שקברניטי האפליקציה מעוניינים לרכב על גב הפרסום שעשה לה לאחרונה נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ותצא להנפקה כבר בקרוב. בימים האחרונים התראיין הנשיא אובמה בכלי התקשורת האמריקאים ואמר כי הוא מודע לקיומה של האפליקציה מאחר ובנותיו משתמשות בה.

ההנפקה, אם תצליח, תשקף לסנפצ'ט שווי גבוה של 25-35 מיליארד דולר.

סנפצ'ט היא אפליקצית מסרים מידיים שמשמידה את עצמה לאחר שהיא נשלחת למשתמש אחר בכך היא מאובטחת יותר מאחר והיא אינה נשמרת על שרתי החברה. האפליקציה נהנית מפופולריות בקרב צעירי העולם המערבי אולם גיוס בסדר גודל כזה הוא גבוה מאוד לאפליקציית סמארטפון פופולרית, ככל שתהיה, ללא מודל עסקי בר קיימא.

לאחרונה נפוצו שוב ושוב שמועות והערכות על רכישה אפשרית של הרשת החברתית טוויטר שמתקשה להמריא למחוזות הרווחיות שתצדיק רכישה בסדר גודל כזה מה שמעורר תהיות אודות ההנפקה הצפויה של סנפצ'ט כשלמעשה אם טוויטר לא מצליחה להתייצב סביב מודל עסקי יציב כיצד תעשה זאת סנפצ'ט.