נעילה שלילית בבורסה; ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט ■ בנק הפועלים קיבל את אישור בנק ישראל להגדלת הדיבידנד ל-30% מהרווח ■ ביהמ"ש אישר הקפאת הליכים לאורתם סהר

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה המקומית נסגר היום (ה') בירידות שערים על רקע המגמה המעורבת בבורסות ארה"ב ואירופה. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר בשער של 1,422.2 נקודות. בנק ישראל החליט היום להותיר את הריבית לחודש נובמבר על כנה ברמת שפל של 0.1%. 

 

כאמור בנק ישראל הותיר היום את הריבית לחודש נובמבר על כנה ברמת שפל של 0.1%, ההודעה פורסמה היום במקום ביום שני השבוע שבו התקיים חג שמחת תורה.

בין הגורמים המרכזיים להחלטה מציינים בבנק ישראל את שיעור האינפלציה, שירד בספטמבר ב-0.1% והתרחק צעד נוסף מטווח היעד של הבנק שעומד על 1%-3%. "הוועדה המוניטרית ממשיכה להעריך שלאור סביבת האינפלציה, ההתפתחויות בכלכלה העולמית, בשער החליפין, וכן במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים, המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב", נכתב בהודעת הריבית.

המשקיעים בוול סטריט בפרט ובעולם בכלל ממתינים כעת לאירועים משמעותיים מאוד עד סוף השנה: הבחירות בארה"ב בתחילת נובמבר והחלטת הריבית של הפד בדצמבר. השווקים מתמחרים כעת סיכוי של כ-71% לכך שהריבית תעלה עוד השנה, ונראה כי בשווקים מתחילים לעכל זאת. בינתיים, עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה.

סוחר עמו שוחח "גלובס" מציין כי "נראה כי עד הבחירות בארה"ב לא נראה תזוזות משמעותיות יותר מדי, כאשר השחקנים ממתינים לתוצאות הסופיות. כרגע הניצחון נראה בכיסה של קלינטון, אבל השוק ממתין לחתימה סופית בעניין. אחרי זה, יתחילו לתמחר בשווקים את עניין העלאת הריבית בארה"ב בדצמבר, שנראית כרגע כאפשרות ריאלית לחלוטין".

בנק הפועלים  דיווח הבוקר כי בנק ישראל אישר לבנק לחלק לבעלי מניותיו דיבידנד עד להיקף של 30% מהרווח הנקי, החל מהרבעון השלישי של שנה זו. זאת, במקום התקרה הקודמת של 20% מהרווח הנקי. עוד דיווח הבנק כי הרשות לחלק דיבידנד בשעור האמור מותנית בכך שהבנק יעמוד ביחסי הלימות ההון שנקבעו.

אינסוליין  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול על רקע דיווח כי חתמה על מזכר הבנות עם משקיע סיני שישקיע בחברה כ-4 מיליון דולר בתמורה ל-40% מהון המניות של החברה, בפרמיה משמעותית על מחיר השוק. בנוסף המשקיע הסיני והחברה יקימו מיזם משותף בסין.

ביהמ"ש נענה אתמול לבקשת אורתם סהר  לאשר לה הקפאת הליכים. ההקפאה אושרה ללא הגבלת זמן, כלומר עד שיוחלט אחרת. במקביל, חזר איש העסקים ליאו נואי לתמונת הרוכשים הפוטנציאליים של החברה, תוך שהוא יוצר קשר עם נציגות מחזיקי האג"ח במטרה לבחון רכישת החברה מידיהם.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]