מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה; צניחה ברווחי סמסונג

נעילה שלילית בברוסות אסיה ■ בצל שערוריית התפוצצות מכשיר הדגל של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, רווחיה התפעוליים של סמסונג ירדו בחדות, בעוד ההכנסות קרסו ב-96% ■ הנפט המשיך לרכז עניין

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום  (ה') במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה שלילית בבורסות אסיה ומגמה דומה שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. עונת הדוחות באירופה בעיצומה, כפי שקורה גם בארה"ב.

 

הליש"ט עלה על רקע ההודעה כי כלכלת בריטניה צמחה ב-0.5% ברבעון השלישי, ובכך היכתה את התחזיות שחזו עלייה של 0.3% בלבד. פיליפ המונד, שר האוצר של ממשלת בריטניה, אמר כי הכלכלה תאלץ להסתגל למערכת היחסים החדשה עם שאר מדינות אירופה.

המשקיעים בוול סטריט בפרט ובעולם בכלל ממתינים כעת לאירועים משמעותיים מאוד עד סוף השנה: הבחירות בארה"ב בתחילת נובמבר והחלטת הריבית של הפד בדצמבר. השווקים מתמחרים כעת סיכוי של כ-71% לכך שהריבית תעלה עוד השנה, ונראה כי בשווקים מתחילים לעכל זאת. 

מניית דויטשה בנק  ריכזה עניין ונסחרת בעליות שערים לאחר פרסום דוחות טובים מהצפוי לרבעון השלישי: הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-303 מיליון דולר והמכירות זינקו ל-8.17 מיליארד דולר. 

הנפט  המשיך לרכז עניין, בין היתר על רקע חששות שמא ארגון OPEC לא יחתוך יעדי תפוקה בפגישתו בחודש הבא. בתגובה, רשמו מניות אנרגיה מרכזיות כגון Inpex  ירידות.

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג  דיווחה כי רווחיה התפעוליים לרבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-5.2 טריליון וון קוריאני (כ-4.5 מיליארד דולר), בהתאם לציפיות אך עדיין ירידה של כמעט 30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על נפילה של כ-17% ברווח הנקי לכ-4 מיליארד דולר.

בצל שערוריית מכשירי הגלקסי נוט 7, והריקול המאסיבי בעקבות התפוצצות מכשירים, צנחו מכירות החברה ב-96% והסתכמו ב-100 טריליון וון. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]