נעילה שלילית בוול סטריט; אמזון צנחה בעקבות הדוחות

ארה"ב: נתון התמ"ג לרבעון השלישי עמד על עלייה של 2.9% (בהתאמה שנתית) מול תחזית של 2.5% ■ ענקיות הנפט שברון ואקסון מובייל פרסמו את דוחותיהן ■ הרשי הכתה את התחזיות וזינקה במסחר

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

העליות שאפיינו את החלק הראשון של היום (ו') בוול סטריט נמחקו, והבורסות בארה"ב ננעלו בירידות שערים -  לצד נעילה במגמה דומה בבורסות אירופה. פורסם כי תתחדש חקירת ה-FBI נגד הילארי קלינטון, הודעה שככל הנראה ערערה את בטחון המשקיעים - עד כדי כך החששות מדונלד טראמפ גדולים. 

בצד הדוחות הכספיים, המשקיעים בארה"ב, כעמיתיהם בעולם, יתמקדו ב-2 אירועים משמעותיים קרובים: הבחירות בארה"ב, והאפשרות היותר מריאלית כי הפדרל ריזרב קרוב להעלות ריבית כבר בחודש דצמבר.

עוד לפני דצמבר, הפד ייפגש בשבוע הבא, ומעניין יהיה לעקוב אחר הצהרת הבנק המרכזי, במיוחד לקראת דוח התעסוקה לחודש אוקטובר, שיפורסם בעוד שבוע בדיוק.

פורסמה קריאת התמ"ג האמריקאי לרבעון השלישי של השנה, שעמדה על 2.9% (בהתאמה שנתית), לעומת תחזיות לעלייה של 2.5%. לאחר מכן, פורסם גם נתון סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בחודש אוקטובר, שירד מעט לרמה של 87.2, לעומת קריאה של 87.9 נקודות בספטמבר.

אלפאבית  , החברה האם של גוגל, היכתה אמש את התחזיות כשדיווחה על הכנסות של 22.45 מיליארד דולר ברבעון החולף, לעומת התחזיות המוקדמות שצפו הכנסות של 22.05 מיליארד דולר. גם השורה התחתונה של גוגל הייתה מרשימה עם רווח מתואם למניה של 9.06 דולר לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווח של 8.63 דולר למניה. החברה הודיעה עוד כי בכוונתה לבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף כולל של יותר מ-7 מיליארד דולר.

אמזון  פרסמה אמש דוחות מעורבים, כשעמדה בתחזיות ההכנסות ופספסה בשורת הרווח. החברה דיווחה על הכנסות של 32.7 מיליארד דולר ברבעון החולף, עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 252 מיליון דולר או 52 סנט למניה, לעומת תחזיות מוקדמות לרווח של 72 סנט למניה. 

אקסון מובייל  אמנם דיווחה על ירידה של כ-38% ברווח לעומת השנה שעברה, אך עדיין עברה את ציפיות האנליסטים. בדומה לה, גם רווחיה של שברון  עלו על צפי האנליסטים, למרות שרשמו ירידה.

מסטרקארד  הכתה גם היא את התחזיות, כאשר הציגה רווח של 1.08 דולר למניה לעומת צפי של 98 סנט למניה.

רווחיה של יצרנית הממתקים הרשי עמדו ברבעון שחלף על 1.29 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 1.18 דולר למניה. מנגד, החברה פספסה במעט את צפי ההכנסות שעמד על 2.016 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]