נחשפו ראשי קבוצת המשקיעים המתעניינת ברכישת גולן טלקום

משקיעים, ביניהם איש העסקים ג'ראלד צדיקוב וחברת קאסל פלייסמנט פנו לסלקום ולמשרד התקשורת כדי להתחיל בבדיקה לקראת רכישה, וביקשו מעמוס שפירא לסייע להם בשלבים הראשונים של המגעים

מיכאל גולן, גולן טלקום / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן, גולן טלקום / צילום: תמר מצפי

איש העסקים ג'ראלד צדיקוב וחברת קאסל פלייסמנט ממיאמי שבארה"ב הם הגורמים שעומדים בראש קבוצת המשקיעים שמתעניינת בגולן טלקום. מדובר בשלבים ראשוניים ביותר של התעניינות - ולכן לא ברור מה התוכניות של קבוצת המשקיעים, ועד כמה הם רציניים. עם זאת, נעשו מגעים ראשוניים מול סלקום ומול משרד התקשורת.

ל"גלובס" נודע שהקבוצה ביקשה מעמוס שפירא, לשעבר מנכ"ל סלקום, לסייע לה במגעים מול הצדדים. נסביר שהעסקה לרכישת גולן טלקום דורשת אישור מצד סלקום - ומכאן הפנייה לחברה. גולן טלקום עומדת למכירה וישנם כמה מתעניינים שמנהלים מו"מ מול גולן ומול סלקום בד בבד.

בין הגופים המתעניינים נמנים איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של אקספון; איש העסקים צביקה בארינבוים ואנשי העסקים ירון גזית ואמנון דיק. היום (א') דיווחה סלקום לבורסה כי רשות ההגבלים אישרה את הסכם איחוד הרשתות שחתמה עם אקספון של בצלאל, כאשר מדובר באישור פורמלי בלבד ואין לו שום משמעות לפי שעה. האישור הוא חלק מהמגעים שמנהלת אקספון לרכוש את גולן והסכם איחוד הרשתות עם סלקום הוא חלק מהעסקה.

בצלאל ממשיך במגעים לרכישת גולן טלקום, וכרגע נעשים ניסיונות להניע את מכירת החברה מחדש. העסקה מורכבת, וכוללת את ההסכם של הרוכשים להגיע להבנות עם גולן על המחיר, ומצד שני הסכם מול סלקום שמחזיקה בחוב של 600 מיליון שקל של גולן. אי לכך, כל עסקה של גולן מחייבת אישור והסכם איחוד רשתות מולה, וגורם נוסף בדרך הוא אישור הסכם מול משרד התקשורת - שכן המשרד מציב תנאים להסכם איחוד רשתות כך שיעמוד בתנאים מוקדמים של השקעה גם בדור 3 וגם בדור 4.

שחקנים נוספים בשוק מדגישים את הנקודה - כל הסכם של מי שירכוש את גולן, חייב לעמוד בדרישות משרד התקשורת. האחרון לא יוכל להקל על הרוכשים, היות ופרטנר מאיימת שתגיש בג"ץ נגד המשרד אם יעניק הקלות שלא הוענקו לה כאשר חתמה על הסכם איחוד רשתות עם הוט מובייל.