נעילה שלילית בבורסות אירופה; ירידות בסיום המסחר באסיה

הודעת ה-FBI במהלך הסופ"ש לגבי פרשת המיילים של קלינטון העסיקה את המשקיעים ■ יפן: התפוקה התעשייתית בחודש ספטמבר נותרה יציבה לעומת אוגוסט; המכירות הקמעונאיות ירדו ב-1.9% לעומת ספטמבר 2015

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע ההתפתחויות האחרונות במירוץ לנשיאות בארה"ב. באסיה הסתיים המסחר בירידות. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, וכיוון שבארה"ב עדיין לא עברו לשעון חורף, המסחר יתנהל היום וכל השבוע בין השעות 15:30-22:30.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לעסוק בשאלה מה יקרה אם מועמד המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ יזכה בבחירות ויהפוך לנשיא ארה"ב. זכייה של טראמפ נחשבה בשבוע שעבר בלתי אפשרית אולם בסוף השבוע, בעקבות הודעת ה-FBI על חידוש חקירת המיילים של קלינטון, האפשרות הזו צפה ועלתה מחדש.

במהלך היומיים האחרונים בכירי אופ"ק קיימו פגישה שנערכה בוינה, שמטרתה הייתה עיבוד פרטי התכנית להקטנת תפוקת הנפט. הפרסומים בכלי התקשורת האמריקאים מדווחים כי בסיכומו של יום ולאחר יותר מ-18 שעות של דיונים - נכשלו הדיונים. על-פי מקור המעורה בפרטי הפגישה, איראן הציבה סייגים בנוגע להגבלת תפוקת הנפט שלה. כשלון הפגישה הוביל את מחירי הנפט  לירידות.

פגישתן הבאה של מדינות אופ"ק תתקיים ב-30 לנובמבר, שם ינסו לקבוע את המכסות הסופיות. בכירי אופ"ק ייפגשו מספר ימים לפני כן, ב-25 לנובמבר.

ביפן נפתחה היום הישיבה הדו-יומית של הבנק המרכזי, כשמחר צפוי יו"ר הבנק לפרסם הודעה לתקשורת. עם זאת, מרבית האנליסטים והכלכלנים לא מצפים לשום צעד מפתיע מצד ה-BOJ.

"למזלו של הבנק, הפיחות הנמשך של הין מאפשר ל-BOJ להישאר בינתיים על הגדר", ציינו ב-Natixis Japan Securities.

 

 

 

בינתיים, עוד נתונים מצטברים ביפן, ומאותתים על חולשת הכלכלה המקומית. התפוקה התעשייתית במדינה בחודש ספטמבר נותרה יציבה לעומת אוגוסט, בין היתר בצל הצמיחה האיטית בעולם, בעוד המכירות הקמעונאיות ירדו ב-1.9% לעומת ספטמבר 2015, חודש שביעי ברציפות של ירידות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]