לא רק אזור 51: הצצה למתקן סודי מיוחד שנחשף בארה"ב

אזור 51 שבמדבר נבאדה הפך למקור ללא מעט שמועות ומיתוסים, אבל על מתקן סודי מקביל ששייך לצי האמריקאי כמעט ולא דובר מעולם ■ מה באמת מתרחש במתקן החשאי שפועל לא הרחק מאיי הבהאמה?

מתקן סודי של הצי האמריקאי, The Navy's Area 51 / צילום:  וידאו
מתקן סודי של הצי האמריקאי, The Navy's Area 51 / צילום: וידאו

לא מעט נכתב ונאמר על אזור 51, הסוד השמור של חיל האוויר האמריקאי והמקור ללא מעט תיאוריות קונספירציה ברשת. במשך שנים הצליח השטח הצבאי הסגור שנמצא בחלקה הדרומי של מדינת נבדה בארצות-הברית לסקרן ולעורר תהיות וכמובן שגם לככב בסרטים ובספרים, אבל כעת מסתבר שהוא לא לבד.

ה- Tech Insider פרסם לאחרונה שגם חיל הים האמריקאי מחזיק במעין אזור 51 משלו, רק שזה התפרסם הרבה פחות. השטח ממוקם לחופי איי בהאמה. ב-Tech Insider נטען שבדיוק כמו שחיל האוויר האמריקאי מנסה כלי טיס חדשים ומערכות נשק שונות באזור 51, כך גם חיל הים האמריקאי מפעיל את המתקן, ששמו הרשמי הוא "המרכז האטלנטי התת-ימי לבדיקה והערכה".

הבסיס ממוקם באי אנדרוס, באזור המכונה "לשון האוקיינוס", והוא פועל מאז שנות ה-60. מדובר ברצועה ימית צרה באורך של כ-240 ק"מ וברוחב של 30 ק"מ. הקרקע באזור נמצאת בעומק של קילומטר עד שניים. מדובר בשטח שקט ומבודד, כאמור, המקום המושלם לבחון מערכות נשק וכלי שיט שיש אינטרס להסתיר מעיני הציבור.

על פי הדיווח, בבסיס ישנן מעבדות וסדנאות עם ציוד מתקדם ברמה הגבוהה ביותר. עוד נטען כי הוא משמש בסיס אימונים והכשרה לצוותי צוללות, וכי יש לו בסיס תומך בפאלם ביץ' שבפלורידה שמספק לו שרותי לוגיסטיקה ואספקה, כשניתן לטוס על בסיס יומי מיעד אחד לשני. את יתר הפרטים, תאלצו להשלים מהדמיון.