סטארט-אפ חדש: הפיה הטובה של היזמים הצעירים

סטארט-אפ פופולרי חדש מציע חדרניות בצורת "פיות" 3 פעמים בשבוע לצעירי עמק הסיליקון העסוקים ומתבסס על ריכוז הלקוחות בבנייני ענק

חדרניות במלון / איור:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חדרניות במלון / איור: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

תסמונת פיטר פן היא אחת השכיחות בעמק הסיליקון: אף אחד פה לא מוכן להזדקן. המנכ"לים מסרבים להיכנס לחליפות ומסתובבים עם טי-שירט עד הפנסיה; כולם מתרגלים יוגה עוד לפני שהשמש עולה בכל בוקר כדי לשמור על הגוף; ושייקים של ירקות ירוקים פופולריים יותר מקפה - הכול כדי לשמור על חדוות הנעורים בזמן שעובדים על האפליקציה החדשה, הפיצ'ר הטרי או החידוש הבא.

בעולם שכולו פיטר פנים, לא פלא שפיות (א-לה טינקרבל) הן מצרך נדרש: "פיירי" הוא הדבר החם החדש בסן פרנסיסקו. הסטארט-אפ הצעיר, שלאחרונה השיק את עצמו גם בניו-יורק, מבקש לסייע ליזמים הצעירים לחיות את חייהם משוחררים מדאגות הבית באמצעות שירות חדרים לדירות פרטיות.

סגנון החיים בעמק הסיליקון כבר מזמן הפך להיות יותר ניו-יורקי מקליפורני: הבתים הצבעוניים הישנים על הגבעה שסימלו את סן פרנסיסקו, מפנים את מקומם למגדלי יוקרה עמוסי ג'קוזי, מיטות שיזוף וחדרי כושר מפוארים - הכול במחיר גבוה וברמת גימור משובחת, כדי להתאים לסגנון החיים העמוס והנהנתני משהו של צעירי העמק. ואם כבר מלון - אז עד הסוף.

תמורת 149 דולר בחודש - סכום די נמוך, בהתחשב בעובדה שארוחה טובה לאדם במסעדה כאן עולה לפחות 60 דולר - מציע הסטארט-אפ שירותי ניקיון 3 פעמים בשבוע, מה שמיתרגם לפחות או יותר 10 דולרים לביקור. המודל העסקי ברור ופשוט: הרבה לקוחות מרוכזים באותם בנייני ענק, ומאפשרים מודל שירות דומה מאוד לזה של חדרניות במלון. כל ביקור אורך חצי שעה ומאפשר פעולות בסיסיות כמו סידור המיטה, שטיפת כלים וניקוי משטחים. הלקוחות יכולים לבחור באפליקציה משימות לכל ביקור, כדי לוודא שליטה מקסימלית ב"פיה" (ולא, היא לא מגיעה לבושה בתור פיה. בדקתי!).

את הסטארט-אפ הפופולרי ייסד ניתין גופטה, צעיר בן 28 בעל עבר מרשים בעמק הסיליקון יחסית לגילו. הוא מספר ששם לב שזמן הוא משאב יקר בעמק שבו עובדים מסביב לשעון, ושרבים מהצעירים פשוט לא טורחים לסדר את הדירות שלהם ולסגל לעצמם רמת חיים שמאפשרת להם לעבוד ולחיות כמו שהם רוצים. הוא גם הבחין שהרבה מהזוגות בעמק מנהלים מריבות קשות סביב "מי שוטף כלים" ו"מי מוריד את הזבל" - שעה שמודל עסקי חכם יכול לפתור את אלה בקלות רבה.

כיום משרתת החברה בעיקר מגדלי מגורים בשתי הערים הגדולות - אבל ב"פיירי" מקווים להרחיב את הפעילות גם לשיקגו, לוס אנג'לס וערים נוספות שבהן סגנון החיים המהיר ותרבות מגדלי המגורים מצדיקים את הפעילות של המודל.