הבורסה ננעלה בירידות; שותפויות הגז איבדו גובה

נעילה שלילית אתמול בוול סטריט ■ ירידות בשוקי העולם; מגמה שלילית בניו יורק ■ הבחירות בארה"ב: סקר שפורסם אתמול מצביע על יתרון של 1% לטובת טראמפ ■ היום: החלטת הריבית של הפד

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, בהתאם למגמה בשוקי העולם. זאת, בעוד חוסר הוודאות בשווקים גובר, כשבוע לפני הבחירות הגורליות לנשיאות בארה"ב. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות. 

 

בשוק מעריכים כי התנודתיות תגבר לקראת הבחירות בארה"ב בשבוע הבא. סקר של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" שפורסם אתמול הצביע על יתרון של 1% לטובת טראמפ. זאת, ימים ספורים לאחר שראש ה-FBI הטיל פצצה והודיע על בדיקה נוספת בפרשת המיילים בה מעורבת קלינטון.

אנליסטים מעריכים כי השווקים הפיננסים לא מתמחרים באופן מלא ניצחון של טראמפ ולפי הערכות אם הוא יפתיע וינצח, התגובה בשווקים הפיננסים עלולה להיות חריפה - צניחה בשוק המניות לטובת התחזקות הדולר והזהב וירידת תשואות האג"ח הממשלתיות. אחרים מציינים כי תגובה קשה צפויה בנוסף במקרה שבו הדמוקרטים ייזכו בניצחון סוחף גם בבית הלבן וגם בקונגרס.

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית. אומנם השווקים מתמחרים סיכוי אפסי לכך שהבנק המרכזי האמריקאי יפתיע ויעלה את את הריביות שבוע לפני הבחירות, אולם יהיה מעניין לשים לב לרמזים ולטון של חברי הפד בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית. החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-70% לכך שהפד יפעל בדצמבר אך בשוק מתחילים לצוץ ספקות גם לגבי התרחיש הזה וחלק מהבנקים שסוחרים ישירות עם הפד מעריכים שהוא ידחה את ההחלטה לשנה הבאה.

מניות הפארמה נסחרו בתנודתיות. נציין את טבע ,מיילן  ופריגו  שחזרו מניו-יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים. מנגד, נייס , כיל  ואורמת  חזרו עם פערים שליליים.

בחברת המחקר אדיסון פרסמו היום אנליזה חדשה על חברת המכשור הרפואי אליום מדיקל . באדיסון העניקו למניית אליום מחיר יעד בטווח של כ-1.95-2.08 שקלים למניה, אם החברה תמשיך לצמוח בקצב דו-ספרתי בטווח הבינוני.

חברת הביוטכנולוגיה קדימהסטם  בלטה במסחר לאחר שהודיעה היום כי חתמה על מכתב כוונות עם הדסית שרותי מחקר רפואי ופתוח בע"מ, חברת המסחור של המרכז הרפואי הדסה, לביצוע הניסוי הקליני במוצר התאי של החברה לטיפול במחלת ניוון שרירים סופנית (ALS).

מניית בזן  רשמה היום עלייה. מנקיינד , נייס  ואשטרום  סגרו בירידות.