המשטרה בוחנת את הטענות כי ציון קינן הטריד מינית עובדת

בעקבות הפרסום בכלי התקשורת כי מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר תקף מינית לכאורה עובדת לפני עשור, החל אגף החקירות לבחון את המקרה, שסוכם בהליך בוררות פנימי

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

אגף החקירות במשטרה החל היום (ד') בבחינת הטענות להטרדה מינית בצמרת בנק הפועלים. זאת לאחר שעיקרי הפרסומים בנושא, בראשם התחקיר שפרסמה אמש אילנה דיין בחדשות 2, ולפיו עובדת לשעבר של הבנק התלוננה כי המנכ"ל לשעבר ציון קינן לכאורה תקף אותה מינית לפני עשור, הועברו לבחינת אנשי האגף, על-מנת לקבוע אם קיים חשד לביצוע עבירה פלילית, ואם ישנה היתכנות לפתיחת חקירה או הליך בדיקה.

בעקבות האירוע המדובר, הבנק מינה את השופט בדימוס סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין לעבודה, שקבע כי לא מדובר בהטרדה מינית, אך גם כי יש לשלם בכל זאת לעובדת פיצויים מוגדלים הנאמדים במיליוני שקלים.

על-פי נהלי אגף החקירות, פרסומים כאלה עוברים לידי אנשי האגף, שבוחנים אותם. אם עולה חשד לביצוע עבירה פלילית, המשטרה עשויה ליצור קשר עם העובדת שלכאורה דיווחה כי עברה תקיפה מינית, ורק אם היא תסכים להגיש עדות מפלילה בפני חוקרי המשטרה, יפתח הארגון בהליך חקירתי.

היום נודע כי במשטרה לא ידעו טרם לפרסום אמש על הפרשה, וגורמים במשטרה הסבירו כי גרסת העובדת בפני השופט בדימוס בהליך הגישור אינה מספיקה כדי לפתוח בחקירה פלילית, וכי יהיה צורך בעדות העובדת בפני חוקרי המשטרה.

לטענת העובדת, היא התלוותה לפני כמה שנים לקינן לנסיעת עבודה בחו"ל. בעת הביקור היא הגיעה יחד עם עובדים נוספים למועדון שבו שתו אלכוהול. כששבו למלון לאחר הבילוי, לדבריה, היא הוזמנה על-ידי המנכ"ל לשעבר לחדרו, ושם, לטענתה, הוא ביצע בה לכאורה מעשים מיניים.

 

אתמול פורסם גם כי בנק ישראל לא ידע על הפרשה, והוא צפוי לפתוח בבדיקה בנושא. מבנק ישראל נמסר: "הפיקוח על הבנקים רואה בחומרה את העובדה שבנק הפועלים לא עדכן את הפיקוח בדבר התלונה לכאורה של העובדת בגין הטרדה מינית מצד בכיר בבנק. הפיקוח יערוך בדיקה בנושא זה".

מבנק הפועלים נמסר בעת פרסום הידיעה על הפרשה כי "נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, השופט סטיב אדלר, בדק חשש לביצוע הטרדה מינית וקבע חד-משמעית כי לא התבצעו לא הטרדה מינית ולא התנכלות. העובדת קיבלה פיצויי פרישה מוגדלים, לפי המלצתו של השופט אדלר, שמצא שהובטח לה בשנת 2007 חוזה אישי עם תנאים משופרים, אלא שבפועל שולם לה פחות. אין קשר בין הפיצויים לבין הבדיקה, שנמצאה תקינה לגמרי".