וואווי השיקה את סמארטפון הדגל Mate 9 - אלה השכלולים

המכשיר מגיע עם אפשרות לטעינה סופר-מהירה, מעבד בעל 8 ליבות ועם מצלמת 2 עדשות של חברת לייקה ■ בנוסף וואווי השיקה סמארטפון בעיצוב יוקרתי וייחודי בשת"פ עם יצרנית מכוניות היוקרה פורשה ■ הכריזה גם על שעון חכם

חברת הסלולר הסינית וואווי (Huawei) השיקה אתמול את סמארטפון הדגל החדש שלה, ה-Mate 9, והוא כולל שלל חידושים לעומת קודמו ולעומת המכשיר המוביל של החברה עד כה, ה-P9. באירוע שהתקיים במינכן, גרמניה, החברה הסינית הראתה במצגת מושקעת איך לטענתה המייט 9 עולה אפילו על האייפון 7 של אפל ועל הגלקסי S7 של סמסונג. 

אחד החידושים המרכזיים בסמארטפון החדש של וואווי היא יכולת הטעינה המהירה של הסוללה בטכנולוגיה שנקראת SuperCharge. מנכ"ל וואווי ריצ'רד יו טען באירוע כי ניתן להטעין 58% מהסוללה תוך 20 דקות, וזה צפוי להספיק ליום עבודה שלם. טעינה מלאה של הסוללה אמורה לאפשר יומיים של עבודה רצופה, לפי וואווי. הסוללה של המייט 9 מגיעה בקיבולת 4,000 מילי אמפר והביצועים שלה טובים ב-40% מהמכשיר הקודם. לדברי החברה, הסוללה מתהדרת ברמת בטיחות גבוהה הכוללת הגנת Super Safe 5-gate המשלבת ניטור בזמן אמת של מתח הסוללה, הזרם והטמפרטורה בכדי לנטרל סיכוני בטיחות ולשמור על חיי הסוללה. 

המייט 9 מגיע עם מסך בגודל 5.9 אינץ' ברזולוציית Full HD, ועם המעבד Kirin 960 מתוצרת וואווי בעל 8 ליבות, ומעבד גרפי עם 8 ליבות. וואווי מוסרת כי המעבדים האלה יאפשרו שיפור של 180% בביצועי המכשיר ושיפור של 40% בצריכת האנרגיה. המכשירים יגיעו בנפחים של 64, 128 עם זכרון RAM של 4 ג'יגה, ונפח אחסון של 256 ג'יגה עם זכרון RAM של 6 ג'יגה. המכשירים יגיעו בצבעים: אפור חלל, כסף ירחי, זהב שמפניה, חום מוקה ולבן קרמי.

כמו במכשיר הקודם, וואווי ממשיכה את שיתוף הפעולה עם חברת הצילום לייקה ובסמארטפון משולבות שתי עדשות עם חיישן RGB עם 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.2 המאפשר החלפת הפוקוס גם לאחר שצולמה התמונה. צילום הווידיאו מגיע ברזולוציית 4K עם תוכנה הדוחסת את הווידיאו ב-50%.

המייט 9 בגרסת 64 ג'יגה יעלה 700 אירו, ולישראל הוא צפוי להגיע במהלך חודש דצמבר.  

בנוסף, וואווי הכריזה על שיתוף פעולה עם יצרנית מכוניות היוקרה פורשה, והציגה סמארטפון בעיצוב ייחודי שנקרא "פורש דיזיין" (Porsche design). הסמארטפון מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ ברזולוציית 2K. העובי שלו הוא 3 מ"מ, הזיכרון RAM בנפח 6 ג'יגה ונפח האחסון הוא 256 ג'יגה. המכשיר יעלה 1,400 אירו וגם הוא צפוי להגיע לישראל - אך בכמות קטנה ומוגבלת.

וואווי הכריזה באירוע גם על ה-FIT, שעון כושר חכם העוקב אחר הפעילות הגופנית, השינה וקצב הלב של המשתמש. המחיר - 200 אירו.

לדברי המנכ"ל ריצ'רד יו, "אנו יודעים שעבור המשתמשים העסקיים של ימינו, סמארטפון מהיר ופונקציונלי הוא רק ההתחלה. הם רוצים גם עיצוב מרהיב ומאפיינים אינטואיטיביים. לכן יצרנו שני התקנים חדשים הנמצאים בחזית חדשנות החומרה והתוכנה. התוצאה היא התקן עותק נשימה, מבפנים ומבחוץ".

קובי כליף, מנכ"ל וואווי ישראל: "אנחנו שמחים להשיק את הסמאטרפון החכם, החזק והמתקדם ביותר בשוק כיום. הצרכן הישראלי עבר שינוי תפיסתי גדול מאוד בשנים האחרונות. הוא מבין שבמחיר הוגן ואטרקטיבי הוא יכול לקבל מכשיר פרימיום".