הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים; מניות הבנקים בלטו

ה-FBI לקונגרס: "במעשיה של קלינטון בפרשת המיילים אין ראיות לפלילים" ■ מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הבורסות בעולם - ריכוז נתונים

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה חיובית מובהקת, על רקע הודעת ה-FBI כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילארי קלינטון לא תועמד לדין בפרשת המיילים. בורסות אסיה ננעלו במגמה חיובית, בעוד בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים ניכרות. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים חדות.

 

מערכת הבחירות היצרית בארה"ב מקבלת, שוב, תפנית מפתיעה, כשה-FBI הודיע אמש, פחות מ-48 שעות לפתיחת הקלפיות בארה"ב, כי אין שום שינוי מהערכות הסוכנות בחודש יולי, לפיהם אין ראיות שתומכות במעשים פליליים מצד קלינטון.

קלינטון עצמה, בנאום שנשאה זמן קצר לאחר הודעת ה-FBI, לא התייחסה לפרשה, בעוד יריבה, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, טען כי "המערכת מושחתת".

הערכות הן כי עתה, גם על רקע סגירת הפרשה שהעיבה כעננה על הקמפיין של קלינטון בישורת האחרונה, דרכה סלולה לבית הלבן לעשות היסטוריה כנשיאה הראשונה בתולדות ארה"ב.

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" עדכן את מפת האלקטורים שלו בפעם האחרונה לפני הבחירות . לפי המפה, קלינטון זוכה ל-352 אלקטורים, בעוד טראמפ זוכה רק ל-186. כדי לזכות בנשיאות על המועמד או המועמדת לזכות בקולותיהם של לפחות 270 אלקטורים.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, מציין בקשר למסחר כי "למרות שקלינטון נוקתה מהחשדות האחרונים, ישנם עדיין הרבה סימני שאלה אשר מרחפים סביב הבחירות. בהנחה שקלינטון אכן תיבחר, יש משמעות רבה להרכב הקונגרס. במידה וזה יישאר רפובליקני, זה יקשה עליה להניע מהלכים שעליהם התחייבה במהלך הקמפיין.

"לכן, אני מניח שהתנודתיות ואי הוודאות ימשיכו לאפיין את המסחר גם לאחר הבחירות. במישור הכלכלי, הנתונים האחרונים בארה"ב מחזקים את ההערכה שהריבית תועלה, אולם אין להניח מכך שאנחנו בתחילתה של מגמת העלאה לאור העובדה שהריבית בשאר העולם תמשיך להיות נמוכה מאוד, מה שטומן בחובו השלכות על תנועות הכספים הגלובליות והשפעתן על הדולר".

 

"קטליזטור משנה מומנטום"

"הראלי בשווקים צפוי להימשך, בעוד העצבנות בשווקים שככה", כך טוען פרנק טרויס, מנהל השקעות בכיר בחברת Leonteq Securities הפועלת בסינגפור. טרויס טוען כי ההודעה של ה-FBI אתמול מהווה קטליזטור שמשנה את המומנטום לטובתה של קלינטון ומרגיע את השווקים. "האפשרות שטראמפ יהפוך לנשיא ארה"ב הפכה לריאליסטית יותר בשבוע שעבר וגרמה לעצבנות רבה בשווקים".

מניות הבנקים רשמו עליות נאות, כאשר הבולטות מביניהן היו לאומי , מזרחי טפחות  ו-דיסקונט .

טבע  הוסיפה לרכז עניין לאחר שירדה אתמול על רקע פרסומים ב"בלומברג", לפיהם מתקיימת חקירה פלילית בארה"ב נגד 12 חברות גנריקה, וטבע ביניהן, בעניין תיאום מחירים של תרופות גנריות בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים. 

בריינסוויי  הודיעה היום כי מערכת Deep TMS משולבת של החברה הוזמנה לראשונה לקליניקה בשוויץ לצורך שימוש לטיפולי דיכאון וכאב כרוני, זאת בהתאם לאישור CE שניתן לשימוש במערכות להתוויות המאושרות על פיו.

מניית פלוריסטם  בלטה במסחר על רקע הודעתה כי קיבלה אישור לרישום פטנט בסין על טיפול במצבים איסכמיים באמצעות תאים שמקורם בשלייה.

חברות התרופות הישראליות ביונדווקס  ותראפיקס ביו  הגישו תשקיפי מדף למניותיהן הנסחרות בארה"ב. ביונדווקס הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 150 מיליון דולר, אולם כמובן איננה מתכוונת לגייס הון בהיקף כזה. תראפיקס הודיעה על הגשת טיוטה פומבית ראשונה להנפקה של מניותיה בארה"ב. אם ההנפקה הזו תצליח, תוכל החברה אולי להשתדרג לבורסה ראשית יותר בארה"ב. בכוונתה לגייס 11.5 מיליון דולר. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח[לבורסות בעולם]