מיני גיוס: Feelter גייסה 4 מיליון דולר לייעול קניות באינטרנט

חברת הסטארט-אפ הישראלית פיתחה אלגוריתם שמסוגל לבצע אנליזה של הטקסט המופיע במגוון רחב של שיחות ברשת, בזמן אמת ■ האנליזה מאפשרת לזקק את המידע הרלוונטי למוצר ולכוונת השאלה הנשאלת

המיני גיוס היומי שייך לחברת Feelter, שמנסה לשכלל את התהליך של קניות באינטרנט. Feelter, שהוקמה בשנת 2014, השלימה גיוס הון ראשון בהיקף של 4 מיליון דולר. החברה, שהוקמה על ידי סמדר לנדאו, פיתחה אלגוריתם שמסוגל לבצע אנליזה של הטקסט המופיע במגוון רחב של שיחות ברשת, בזמן אמת. האנליזה מאפשרת לזקק את המידע הרלוונטי למוצר ולכוונת השאלה הנשאלת, כמו איש עסקים שמתעניין בבית מלון יחפש דגשים שונים ממשפחה עם ילדים.

לדברי Feelter, החברה מקיימת מספר פיילוטים ושיתופי פעולה עם חברות מובילות בהן אל-על, Cdiscount, ו-bookingisrael. חברת Feelter מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס בין היתר כדי להקים את מטה החברה בארה"ב ולגייס 7 עובדים נוספים, מהם 4 בצוות הפיתוח בישראל.

"הפיתוח של Feelter עונה על הצורך בהנגשת מידע אמין, רלוונטי ומפולטר ממגוון מקורות ולא רק כזה שמסתמך על חוות-דעת המנוהלת באמצעות אתר המכירה", נכתב בהודעת החברה. "האלגוריתם שפיתחה מאפשר ניתוח של פוסטים אינטרנטיים אודות מוצר או שירות המוצע למכירה באתרי מסחר אלקטרוני והצגתו בצמוד למוצר, באמצעות ציון המהווה את מדרג חכמת ההמונים בהקשרו ואף את הצגת האזכורים (הציטוטים, תמונות וסרטונים) המקוריים שפורסמו ביחס אליו. מהלך זה מונע את נטישת האתר כדי לחפש מידע ומאפשר הגדלה משמעותית של אחוזי השלמת המכירה באתר עצמו".

המייסדת לנדאו מספרת כי הרעיון עלה כשמצאה את עצמה מחפשת בכל פעם התרשמויות של חברים ומכרים אודות מוצר שהתעניינה לגביו ותהתה מדוע אותו מידע לא מוצג ישירות בצמוד למוצר. עוד מוסיפה לנדאו כי "ההבנה שחוות-דעת שנכתבת באופן אקראי על ידי אנשים שהתנסו במוצר או בשירות, מספקת ערך מוסף הרבה יותר מהותי מחוות-דעת שנכתבת באופן אקטיבי בצמוד למוצר. בדרך זו הפידבק הרבה יותר ענייני, לא מוטה ומאפשר קבלת החלטות חכמה יותר".

לנדאו: "במקביל לתהיות שלי, יצא שנחשפתי לסדרת כתבות שתיארה כיצד עולם השיווק והמכירות משקיע מיליארדים בהבאת רוכשים פוטנציאליים לאתרי מסחר אלקטרוניים ובסופו של דבר אחוז ההמרה של מי שבאמת נשארים באתר ומבצעים רכישה לא עולה על 5%. ההבנה כי ההשקעה העצומה בחוות-דעת אקטיביות שיוצרות בעיית אמינות, יחד עם השינויים בהרגלי הצריכה, לעומת מה שהכרנו לפני 10 שנים, הובילו אותי למסקנה כי צריך להקשיב לקולם של הרוכשים ולמגמה שהם מובילים ולאמץ גישה חדשה של מכירה. כזו שהפעם היא מלאת מידע וערך מוסף, אותנטי ומדויק בכל נקודות המכירה - באתר, בחנות ובאפליקציה".

Feelter 

שנת הקמה: 2004

מה החברה עושה: ייעול תהליך רכישות באינטרנט

מייסדים: סמדר לנדאו (מנכ"לית)

סך גיוסי הון עד כה: 4 מיליון דולר

מספר עובדים: 10, 6 בארץ

בעלי מניות עיקריים: ד"ר אילן כהן, גל וליטל קלקשטיין 

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה